بسته خبری ویژه «تابناک مازندران»؛
رصد‌خانه «تابناک مازندران» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل...
کد خبر: ۱۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱ 04 March 2015
رصد‌خانه «تابناک مازندران» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


اهدا اعضاي جوان بابلي به بيماران نيازمند

اهداء اعضای بدن جوان بابلی به بیماران نیازمند پیوند ، زندگی دوباره بخشید .
به گزارش واحد مرکزی خبر مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : مرحوم سعید باباگل زاده جوان 21 ساله اهل روستای کشتکله شوب محله این شهرستان هفته گذشته بر اثر سانحه رانندگی مرگ مغزی شده بود .
خانم مهدی نژاد افزود : با رضایت خانواده این جوان دیروز اعضای حیاتی بدن او شامل قلب ، کبد ، کلیه ها ، ریه ها و نسوج به بیماران نیازمند اهدا شد .


پیرزن مازندرانی که چهره جهانی نقاشی شد
مستند بانو مکرّمه به تهیه کنندگی فردین خلعتبری و کارگردانی مرجان بیدرنگ با هدف روایت زندگی مکرّمه قنبری از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش ایرنا، بانو قنبری یا ننه مکرمه در سال 1307 در شهر بابل به دنیا آمد و اگرچه سواد خواندن و نوشتن نداشت اما به خاطر ذوق هنری اش، تبدیل به یک چهره جهانی نقاشی پست مدرن شد و جایزه بانوی سال نقاش در سال 2001 را توسط دوازدهمین کنفرانس ایران شناسی در دانشگاه دولتی سوئد دریافت کرد.

مکرمه تا سن 67 سالگی تصمیمی برای نقاشی کردن نداشت تا این که یک حادثه شوق نقاشی را در او بیدار کرد؛ این مستند روایت این حادثه است.

انهدام کارگاه مشروبات الکلی در ساری
فرمانده سپاه ساری گفت: کارگاه ساخت و توزیع مشروبات الکلی در یکی از محلات ساری کشف و منهدم شد.

غلامرضا شریعتی امروز در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و توزیع مشروبات الکلی در یکی از محلات شهرستان ساری، نیروهای امنیتی سپاه با بررسی‎ و شناسایی‎های ویژه، طی عملیاتی عاملان ساخت و توزیع را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه پس از دستگیری مشخص شد این افراد در سطح گسترده‎ای مبادرت به ساخت مشروبات الکلی در منزل و فروش و توزیع در سطح شهرستان می‌کنند گفت: مقدار 400 لیتر مشروبات الکلی در محل کشف و ضبط شد و متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس جمهور بهار ۹۴در مازندران
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت، بهار سال ۹۴ به استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مظفری عصر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت مازندران در استانداری، اظهار داشت: 1253 خبر در یک ماه گذشته توسط خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استان در حوزه استانداری و فرمانداری‌ها منتشر شده است.
وی افزود: تعدادی از فرمانداری‌های استان نظیر چالوس، نوشهر، آمل و محمودآباد دارای بیشترین فعالیت خبری در رسانه‌ها بودند.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران از پوشش مناسب رسانه‌های استان در اطلاع‌رسانی پروژه‌های دهه‌فجر و المپیاد ورزش‌های کارگری قدردانی و تصریح کرد: رسانه‌های مازندران نقش اساسی در ارتقا توسعه استان قرار دارند.
مظفری با بیان اینکه رئیس جمهور، بهار آینده به مازندران سفر می‌کند، افزود: راهکارهای حوزه اطلاع‌رسانی مربوط به سفر دولت در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ساختار نظام بانکی کشور فسادآفرین است
عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از اینکه دولت اقدام به بازنگری قوانین نظام بانکی کشور نمی‌کند،گفت: دولت تاکنون ساختار نظام بانکی کشور را به نفع آحاد مردم اصلاح و تغییر نداده است.

عزت الله یوسفیان ملا، درخصوص وجود فساد و تبانی درنظام بانکی کشور،به ایسکانیوز،گفت: متاسفانه دولت تا به امروز نتوانسته اقدامات شاخص و قابل توجهی درنظام بانکی کشورانجام دهد.

نماینده مردم آمل درمجلس،تصریح کرد: دولت همچنان درمسیر سیل ویرانگر نظام بانکی کشور قرارگرفته است به طوری که تاکنون نتوانسته تغییرات عمده ای درنظام بانکی کشور ایجاد و از وجود فساد و تبانی پیشگیری کند.

یوسفیان ملا،با بیان اینکه دولت از اهرام های خوبی استفاده نکرده است،افزود: دولت تابه امروز در سیاست های بانکی و اعتباری عملکرد موفقی نداشته است به طوری که درخصوص اخذ مطالبات معوق بانکی فقط به نظارت، تذکرات غیرمدون و حضور درتریبون ها اکتفا کرده است.

وی،با بیان اینکه ساختار کنونی نظام بانکی کشور فساد آفرین است، ادامه داد: دولت در بحث مطالبات معوق بانکی و جلوگیری از وجود فساد و تبانی درسیستم بانکی کشور وارد اقدامات عملی نشده،به طوری که تاکنون مدیران بانک ها به دلیل انجام این اقدامات غیرقانونی مورد بازخواست قرار نگرفته اند.

عضو ناظرمجلس درکمیته مفاسد مبارزه اقتصادی،با انتقاد از اینکه دولت اقدام به بازنگری قوانین نظام بانکی کشور نمی‌کند،اظهارداشت: دولت تاکنون ساختار نظام بانکی کشور را به نفع آحاد مردم اصلاح و تغییرنداده است،به همین دلیل هرچه سریعتر باید ساختار نظام بانکی کشور به منظور جلوگیری از وجود مافیا در نظام بانکی تغییر پیدا کند.

نماینده مردم آمل درمجلس،تصریح کرد: متاسفانه این دولت هم دنباله رو انتصابات و سیاست های گذشته است با این تفاوت که برخی اوقات انتقادات و تذکراتی درخصوص وجود فساد و تبانی درسیستم بانکی کشور داده می شود.

یوسفیان ملا،با انتقاد از وجود مافیا و فساد درسیستم بانکی کشور،افزود: متاسفانه تبانی درسیستم بانکی کشور بیداد کرده است به طوری که برخی افراد در حوزه کارشناس تا ریاست بانک با دریافت درصدی از مبلغ وام، وام‌های کلانی به سرمایه گذاران مافیایی می‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس،در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای قوانین نظام بانکی کشور،افزایش اختیارات رئیس بانک مرکزی و اجرای قانون ارتقاء سلامت‌اداری راهکارهای اصلی برای حل مشکلات کنونی نظام بانکی کشور است.


برخی در ساری حاشیه‌سازی می‎کنند

رئیس شورای اسلامی میاندورود با انتقاد از سخنان حاشیه‌ای برخی مسئولان در مرکز استان این سخنان را موجب تشویش خاطر مردم دانست.
به گزارش فارس سیدمحمد کاظمی یکشنبه شب در جلسه اعضای شورای شهر میاندورود با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در مرکز استان با هدف نادرست جلوه دادن مصوبه وزارت کشور در تشکیل شهرستان میاندورود در سال 1389 افزود: این سخنان نتیجه‎ای جز ایجاد تفرقه و حاشیه و تشویش خاطر در بین مردم ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود اکنون پس از گذشت چهار سال از عمر خود تازه سامان گرفته است و مردم کم‌کم نتیجه تشکیل این شهرستان را مشاهده می‎کنند، افزود: در ماه‎های گذشته تلاش‌های زیادی برای رفع نگرانی‎ها و مشکلات زندگی مردم انجام شد، که نتایج آن در حال بروز است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میاندورود خاطرنشان کرد: در سال‏‎های گذشته مازندران استانی بسیار گسترده شامل شهرستان‎هایی از مینودشت تا رامسر بود که خدمات‎رسانی به هموطنان شرق استان عملا بسیار مشکل و در برخی موارد غیرممکن بود.

این مسئول با اشاره به تفکیک شدن استان گلستان از  مازندران تاکید کرد: این استان از زمان تفکیک شدن از مازندران به دلیل پایان مدیریت متمرکز و رسیدگی بهتر شرایط عمرانی و توسعه‎ای به مراتب بهتری یافته ‎است.

کاظمی اظهار داشت: آقایانی که در مرکز استان این صحبت‎ها را می‎کنند، بدانند که چرا گلستان پس از مستقل شدن گلستان شد، زیرا در گذشته امکان سرویس دهی مطلوب به مازندران از رامسر تا مینودشت و مراوه تپه وجود نداشت.

این مسئول ایجاد مشکلات متعدد برای مردم مانند شلوغی جاده‎ها و مرگ‌‏های جاده‎ای همچنین ایجاد ترافیک در مرکز استان را از عواقب تفکیک نشدن مناطق مستعد در حوزه استان مازندران دانست و افزود: این اقدام برای گشایش در مشکلات مردم انجام شده است و نباید به دنبال حواشی رفت.

وی مراجعه مردم میاندورود به مرکز استان را موجب بروز مشکلات بیشتر برای ساری در گذشته دانست و افزود: اداراتی مانند بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و سپاه نمونه اداراتی هستند که با راه‌اندازی آنها در میاندورود بسیاری از مشکلات مردم عمدتا روستایی و محروم منطقه بدون نیاز به تردد بی‌دلیل به مرکز استان حل شده است.

عضو شورای اداری میاندورود تاکید کرد: شهرستان میاندورود به دلیل محرومیت‎هایی که از گذشته داشته است، تازه به درخشش و کارآمدی خود نزدیک شده و دوستان باید به جای حاشیه‌پردازی این مسائل را بررسی کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای بادله با بیان اینکه میاندورود و ساری عضو یک منطقه و دارای فرهنگ و اقوام مشترک هستند، افزود: مردم ساری و میاندورود هیچ مشکلی با هم ندارند و بسیاری از مردم بستگان زیادی را در دو شهرستان دارند.

کاظمی با انتقاد از حرف‏‌هایی که از گذشته تاکنون برخی افراد مبنی بر از کلان‌شهر خارج شدن ساری به دلیل جدا شدن میاندورود به زبان جاری می‎‎کنند، تصریح کرد: این یک تفکر اشتباه است زیرا بخش سابق میاندورود مجموعه‎ای از چند روستا بود که در گذشته بخشی از شهرستان ساری بود و ارتباطی به شهر ساری نداشت که از کلان‌شهر بیافتد.

وی با بیان اینکه برخی افراد این مسائل را بزرگ کرده و تکرار می‎کنند، افزود: اینکه بگوییم یک شهر و چند روستا با مستقل شدن خود شهر ساری را از کلانشهر انداخته‌اند، عجیب است در حالی که شهردار ساری در ماه‎های گذشته با تلاش‎ها و اقداماتی که انجام داد، این شهر را به عنوان مرکز استان به کلان‌شهر رسانده است و نباید به حواشی توجه کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای بادله در شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به برخی شایعات در مورد موافقت شوراها و دهیاران برخی روستاهای میاندورود برای بازگشت به ساری افزود: من تا این لحظه هیچ نامه ای در این مورد دریافت نکرده‌ام.

 شهرستان 55 هزار نفری میاندورود از بهمن 1389 با مصوبه وزارت کشور متشکل از بیش از 50 روستا در دو بخش گهرباران و مرکزی با مرکزیت شهر 9 هزار نفری سورک  تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار