مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اخذ هر گونه وجه به استثناء بیمه حوادث دانش آموزی و هزینه کتب درسی در زمان ثبت در مدارس دولتی ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 31 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،احمدرضا نوازنی در نخستین جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1402 افزود:این موضوع باید با نصب اطلاعیه و تبلیغات درست در سطح مدارس به خانواده اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به پایان سال تحصیلی و فرارسیدن ایام ثبت نام مدارس، عمل به قانون در امر ثبت نام را مورد تأکید قرار داد.
وی افزود: در موضوع ثبت نام دانش آموزان در مدارس تمامی همکاران دست اندر کار از سطح اداره کل تا مدرسه موظف هستند در چارچوب قانون عمل کنند و پا را از قانون فراتر نگذارند تا خدایی نکرده شخصی مورد ظلم واقع نشود.
وی تأکید کرد: مبنای کار در ثبت نام مدارس، دستورالعمل ثبت نام، ابلاغی از سوی وزارت متبوع می باشد بنابراین سلسله جلسات ستاد ثبت نام در اداره کل و مناطق تابعه استان، با هدف تسهیل این فرآیند و اجرای مطلوب آن بر اساس ضوابط و مقررات برگزار می شود.
وی فرآیند ثبت‌نام را نخستین گام سال تحصیلی آینده برشمرد و افزود: انجام مطلوب آن مطابق با قانون نیازمند یک فعالیت و کار بین بخشی و هماهنگی و همراهی حوزه‌های مربوطه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری انجام خواهد شداظهار داشت: همه مبالغ از جمله هزینه سرویس مدارس، بیمه، کمکهای مردمی و هزینه فعالیتهای فوق برنامه باید به حساب مدرسه واریز شود، البته باید دقت شود تا به بهانه دریافت این مبالغ، حقوق مردم احجاف نشود.
نوازنی مدارس هیأت امنایی را از این قاعده مستثنی ندانست و یادآور شد: مدارس هیات امنایی نیز حق دریافت هیچ‌گونه وجه در هنگام ثبت‌نام را ندارند و دریافت وجوه مربوط به برنامه های فوق‌برنامه این مدارس نیز در طول سال تحصیلی و با تصویب شورای مدرسه مجاز خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه بر ضرورت تکریم اولیا در زمان انجام ثبت نام دانش آموزان در مدرسه تأکید کرد و افزود: باید با انجام نظارت های دقیق بر فرآیند ثبت نام زمینه را برای تحقق شعار دولت مردمی مبنی بر رعایت اصول عدالت محوری مردم‌داری و قانون‌مداری، رعایت اصل کرامت انسانی، رفع دغدغه و نگرانی والدین، اطلاع‌رسانی به موقع، انسجام و هماهنگی در ستادهای ثبت‌نام فراهم کرد.
وی از همکاران شاغل در مدارس درخواست کرد: با آگاهی از قانون و سعه صدر پاسخگوی اولیای دانش آموزان باشند، علاوه بر این تمامی دانش آموزان در محدوده جغرافیایی مدرسه، باید در همان واحد آموزشی ثبت نام شوند و هیچ بهانه ای از سوی مدارس در این زمینه پذیرفتنی نیست.
نوازنی یادآورشد: همکاران ما در مدارس به اندازه اولیای دانش آموزان مدافع حقوق دانش آموزان هستند و راضی به اجحاف در حق دانش آموزان و اولیای آنها نمی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار