پررنگ تر شدن دیپلماسی تشکیلاتی انجمن اسلامی معلمان
شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل که از تشکلهای سیاسی وابسته به جناح اصلاح طلبان است، در روزهای گذشته دیدارهای خود را با مسئولان استان افزایش داده است و در مورد مطالبات معلمان نامه سرگشاده ای را نیز خطاب به وزیر آموزش و پرورش منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴ 04 March 2015

گزارش تحلیلی از یاشار پورمجید

در حالی که هفته گذشته تجمعات صنفی معلمان در تهران و برخی شهرستان ها برگزار شد، در اردبیل یکی از تشکلهای سیاسی منتسب به معلمان در حال تقویت دیپلماسی صنفی و تشکیلاتی خود است.

به گزارش تابناک اردبیل، شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل که از تشکلهای سیاسی وابسته به جناح اصلاح طلبان است، در روزهای گذشته دیدارهای خود را با مسئولان استان افزایش داده است و در مورد مطالبات معلمان نامه سرگشاده ای را نیز خطاب به وزیر آموزش و پرورش منتشر کرده است.

با روی کار آمدن دولت روحانی، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل نیز جانی تازه گرفت و در مقایسه با گذشته جلسات تشکیلاتی خود را به صورت فعال تری برگزار کرد. با این حال اکثر اعضای انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل بصورت پیدا و پنهان از انتصابات سپهری مدیر کل کنونی آموزش و پرورش اردبیل راضی به نظر نمی رسند.

برخی از اعضای شورای مرکزی معتقدند که این تشکل سیاسی سهم در خور توجهی از انتصابات صورت گرفته در دولت روحانی نبرده است. حال که خواسته های صنفی معلمان دوباره به خبر داغ هفته تبدیل شده است، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل نیز سعی دارد در فضای ایجاد شده ابتکار عمل صنفی و سیاسی را به دست بگیرد.

اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی در روزهای گذشته دیدارهایی با برخی مقامات بلند پایه استانی از جمله معاون سیاسی استاندار و نماینده خلخال و کوثر در مجلس انجام داده اند و برخی رایزنی ها نیز در جریان است.

در عین حال رئیس انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل که از اصلاح طلبان معتدل و باسابقه استان است می گوید هیچ‌ تحصن و تجمعی برای معلمان در استان اردبیل برگزار نمی‌شود و تشکل متبوعش ترجیح می دهد مطالبات به حق معلمان با برقراری تعامل مثبت و سازنده پیگیری شود.

غلامحسین گنجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفته است: قرار نیست با تجمع و یا برخی اقدامات متظاهر بخواهیم رسیدن به حق و حقوق‌مان را فریاد بزنیم و اگر در برخی از استان‌ها حرکت تجمع‌آمیزی انجام می‌شود توسط کانون صنفی معلمان است که مجوز آن در استان اردبیل لغو شده است.

انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل سعی می کند ابتکار عمل گفتمانی حاکم بر فضای صنفی معلمان را به دست بگیرد و این موضوع از اهمیت قابل توجهی برای ناظران سیاسی و به ویژه نمایندگان مجلس برخوردار است. با این حال هنوز دایره نفوذ این تشکل سیاسی در بین صنف عظیم فرهنگیان استان برای تحلیلگران سیاسی پوشیده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نعمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
باسلام چرا کانون صنفی معلمان استان اردبیل تشکیل نشده ومعلمان نتوانسته اند به تشکیل یک پایگاه حقوقی و صنفی خودبرسندمن به عنوان یک دبیر از اعضای انجمن خواهشمندم نسبت به تشکیل هرچه سریعتر کانون اقدام عاجل انجام بدهند ونیز ساماندهی واطلاع رسانی دقیق نسبت به تحصن وتحقق اهداف حقوقی معلمان اقدام کنند.باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار