یک فعال رسانه ای:
زارعی همچنین بارها از افتتاح و بهربرداری کارخانه سیمان مارگون و اشتغال زایی مردم این منطقه صحبت کرد که اگرچه، این کارخانه به لحاظ فیزیکی پیشرفت داشته، ولی تا کنون به اشتغالزایی مردم منطقه کمکی نکرده
کد خبر: ۱۰۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸ 04 October 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد شهرستان شدن مارگون ولوداب از آن دست مواردیست که معلوم نیست چه سرانجامی دارد. ازیکطرف نماینده قول شهرستانی آن را داده بود و گفته که در مراحل پایانی کار هستیم و از طرف دیگر یکی از ائمه جمعه منطقه این حرف را رد وگفته مردم منتظر اینکار نباشند.حال یکی از مخاطبان فضای مجازی به ارائه مطلبی در این زمینه پرداخته است.

سیدرضا محمودی

شهرستان‌های بویراحمد و دنا از لحاظ تعداد جمعیت، ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن چند بخش دیگر به شهرستان را در خود دارد. اگر این اتفاق بیفتد و بخش‌های مارگون و لوداب به شهرستان تبدیل شود بودجه این شهرستان از بویراحمد جدا خواهد شد و بهتر می توان به محرومیت ها و مشکلات توسعه ای این منطقه رسیدگی کرد. همچنین با این اقدام شعبه هایی از نهادها و سازمان ها در این شهرستان جدید دایر خواهد گردید و به نوعی اشتغال زایی برای فارغ تحصیلان و مردم این منطقه فراهم می شود. اما آنچه که در این باره از گذشته تا به امروز صحبت شده صرفاً در عنوان یک شعار انتخاباتی مطرح شده بوده که تحت عنوان پوپولیسم کاندیدها و نمایندگان قرار می گرفته و هیچ گاه این شعار آنان به ورطه عمل نرسیده است.

در دوره حضور دکتر «هدایتخواه» در مجلس وی اعلام نمود که تمام تلاش‌ها برای شهرستان شدن لوداب و مارگون صورت گرفته و در مراحل آخر می باشد. اما آنچه که در آن دوره مردم دیدند صرفاً یک شوی انتخاباتی بود.

با ورود زارعی به عرصه انتخابات با تاکید بر شعار شهرستان شدن «مارگون» و «لوداب» و محرمیت زدایی مردم این منطقه خوشحال گردیدند و زارعی از این طریق آرای آنها را بدست آورد. از این رو زارعی در همان اوایل که مقارن بود با ماه‌ها و روزهای آخر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که وی پای هر حکمی را امضا می کرد تا دردسرهایش، ارث به دولت روحانی برسد و در روزی که می خواست از پاستور خارج شود درخواست شهرستان شدن لوداب و مارگون،که توسط زارعی مطرح گردیده بود را امضاء نمود و اقای زارعی دلخوش به امضایی در راهروی پاستور شد. از آن امضاهایی که صرفا امضاء بود و هیچ ضمانت اجرایی نداشت و نه از آن امضاهایی که یک روزه منجر به عزل وزیر خارجه شد. زارعی این حکم را با قاب کردن، به دیوار دفتر خود کوبید تا مردم بدانند که وی کار را تمام کرده است. از این رو وی بارها اعلام جشن شهرستان شدن لوداب و مارگون را داد؛ جشنی که با چند ماه مانده به دوران حضورش در مجلس، هنوز کام مردم این دو بخش را شیرین نکرده است.

بعد از سه سال فراموشی این داستان، اکنون با نزدیک شدن به انتخابات، زارعی و هوادارانش بار دیگر شهرستان شدن مارگون و لوداب را فریاد می‌زنند تا بتوانند بار دیگر آرای سرنوشت ساز اسفند ۹۴ را بدست آورند. طیف زارعی به اشتباه اینکه، مردم این مناطق را با صداقت و وفادار بشناسند، آنها را زودباور می‌دانند که بار دیگر با این سناریو می توانند بر افکار آنها مسلط شوند. چرا که هر بار، صحبت از شهرستان شدن این دو بخش به میان می‌آید طیف زارعی با نشان دادن چند عکس از ورود زارعی به مارگون و لوداب، و حکم خیالی احمدی نژاد، قصد متقاعد کردن مردم را دارند. باید اذعان نمود مردم با صداقت این دیار دیگر نه خودتان رو باور دارند و نه شعارهایتان را، لیکن باید پرچم سه رنگ را بر بلندای ساختمان فرمانداری این شهرستان ببیند.

زارعی همچنین بارها از افتتاح و بهربرداری کارخانه سیمان مارگون و اشتغال زایی مردم این منطقه صحبت کرد که اگرچه، این کارخانه به لحاظ فیزیکی پیشرفت داشته، ولی تا کنون به اشتغالزایی مردم منطقه کمکی نکرده و اکثر نیروهای کار خود را از بیرون جذب کرده است. همین امر باعث شد تا مردم این منطقه معترض شوند و اعتراض خود را با بر پایی یک راهپیمایی نشان دهند.

در آخر باید گفت شهرستان شدن لوداب و مارگون به یک شوی تبلیغاتی برای کاندیدها و نمایندگان تبدیل شده و از واقعیت امر هیچ کاری صورت نگرفته است و مردم این دیار دیگر این حرفها را قبول نخواهند کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار