نمایشگاه عکس‌های محمد خوش‌رو از بارگاه مطهر حضرت علی (ع) در موزه گنجینه بابل گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 04 October 2015
به گزارش تابناک مازندران در این نمایشگاه که شامگاه شنبه با حضور مسئولان فرهنگی مازندران در مجموعه گنجینه بابل دایر شد، تابلو عکس‌هایی از بارگاه ملکوتی مولای متقیان به معرض نمایش گذاشته‌شده است.

در این نمایشگاه علاوه برعکس‌های بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع)، آثار تذهیب، خوشنویسی، نگارگری، طلاکاری و دیگر آثار هنرمند بابلی نیز به نمایش گذاشته‌شده است.  نمایشگاه عکس بارگاه امام علی علیه‌السلام با حضور مسئولان در گنجینه شهرستان بابل افتتاح شد و تا پنجشنبه هفته جاری برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مجموعه عکس‌های از بارگاه امام علی علیه‌السلام اظهار داشت: متأسفانه با توجه به آثار فرهنگی قوی در کشور، متولیان ما در ساخت بناهای مذهبی از این هنرها بی‌بهره مانده‌اند.

دلاور بزرگ نیا افزود: آنچه در تصاویر معماری اسلامی به نمایش گذاشته‌شده، سرپنجه هنر ایرانی است که معماران و متولیان هنر شهرسازی ایران از خود به یادگار گذاشته‌اند که می‌توان با آن چهره شهر را با آن تغییر داد.

تلفیق هنر عکاسی با هنر اصیل ایرانی

بزرگ نیا گفت: تلفیق هنر عکاسی باهنر اصیل هنرمندان ایرانی در این مجموعه عکس‌ها موردتوجه بوده است که باید موردتوجه حوزه مدیریت شهری قرار گیرد نباید بهانه‌ها را از ببن برد.

بافت قدیم بابل را باید نجات دارد

بزرگ نیا با اشاره به بافت قدیم بابل گفت: بافت قدیم بابل وتک بناهای تاریخی را باید نجات دهیم که مرمت آن از توان میراث خارج است و از خیرین حوزه‌های فرهنگ خواهش داریم چه حماسه‌های تاریخی که نادیده گرفته‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد شهرستان بابل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از برپایی این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن آثار هنر دستی هنرمندان ایرانی در بارگاه امام علی (ع) کرد.

محمدی ادامه داد: عکاس خوش‌ذوق بابلی بادید متفاوت، ذوق هنرمندانه، نگاه دینی و نگاه هنری آثار دستی چون تذهیب، خوشنویسی، نگارگری، طلاکاری و دیگر آثارهنر ی را به نمایش گذاشته است.

محمدی گفت: این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه دایر است و عکاس خوش‌ذوق از سال ۸۹ تا ۹۲ این گنجینه معنوی را جمع‌آوری کرده است و این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کشور برپا شد و در استان، اراده کل فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشتند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ادامه داد: ۲۶ تابلو عکس در این نمایشگاه در معرض عموم قرارگرفته و از همه مردم به‌خصوص طلاب، دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می آید.

محمدی با اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی بابل گفت: بابل مملو از تاریخ و هنر بوده که مورد بی‌مهری قرارگرفته است.

نمایشگاه عکس های بارگاه حضرت علی (ع) در موزه گنجینه بابل دایر است و ساختمان این موزه که در سال ۱۳۰۷ شمسی بلدیه یا به‌اصطلاح امروز شهرداری بوده در طراحی‌اش معماری نئوکلاسیک اروپا و ایران باستان تلفیق شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار