مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۴۰ درصد شهرک های صنعتی استان به سیستم اعلام حریق و خدمت ایمنی و آتش نشانی استاندارد مجهز نیست.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 15 July 2022

منصور شیشه فروش افزود: از میان بیش از ۷۰ شهرک صنعتی در استان حدود ۳۰ شهرک از سیستم ایمنی و آتش نشانی و اطفا حریق مجهز و دارای استاندارد محروم بوده که دستورالعمل های اجرایی برای اصلاح ساختار آنها ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: تا رفع مشکل این شهرک ها  و تجهیز آنها به سیستم اطفا حریق مجهز، مشارکت و همکاری در مدیریت شهرستانی با امکانات شهری برای امداد رسانی و افزایش ایمنی ایجاد شده ولی باید رفع نیاز درباره سیستم های استاندارد و مجهز صورت بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و آیین نامه طرح ایمنی شهرک های صنعتی اظهار داشت: وجود تانکرهای آب، سیستم برخط (آنلاین) اعلام حریق، پایش واحدهای صنعتی و وجود نیروها و امکانات آتش نشانی از جمله مولفه های مورد تاکید در طرح ایمنی شهرک های صنعتی است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در قالب طرح ایمنی شهرک های صنعتی باید به امکانات اطفا حریق مجهز شوند، خاطرنشان کرد: این دسته اقدامات ضریب ایمنی را افزایش داده و از وقوع حوادث و وارد شدن خسارت به فعالان اقتصادی جلوگیری می کند.

به گفته شیشه فروش، آموزش نیروهای شهرک های صنعتی و تشکیل تیم های آتش نشانی بمنظور تامین ایمنی و امدادرسانی به موقع انجام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار