روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و تعداد بیماران نیازمند خدمات بستری در استان فارس همچنان ادامه دارد به طوریکه تعداد کل افراد بستری در بیمارستان‌های این استان به ۳۲۷ نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 20 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آخرین گزارش وضعیت شیوع کروناویروس در فارس حاکیست که تعداد موارد ابتلای روزانه به این بیماری افزایش داشته و بخش قابل توجهی از این موارد را ابتلای خانوادگی شامل می‌شود و این نشان‌دهنده تاثیر کم توجهی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها بر شکل گیری موج جدید کووید-۱۹ است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون در فارس شاهد شکل گیری موج هفتم از شیوع کرونا هستیم و تنها راهکار مواجهه مناسب با این شرایط، ارتقاء ایمنی فردی با دریافت واکسن و کامل کردن واکسیناسیون است.

سید وحید حسینی با اعلام اینکه آمادگی تزریق واکسن کرونا به همه افراد بالای ۵ سال در استان فارس وجود دارد، تاکید کرده است که افراد بزرگسال نسبت به دریافت دُزهای یادآور واکسن کرونا اقدام کرده و کودکان و دیگر کسانیکه هنوز واکسنی نزده‌اند نیز با هدف تامین ایمنی و سلامت خود، خانواده و جامعه، نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر آخرین گزارش آماری شیوع کرونا در فارس، طی از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۲۹ تیر، ۶۳۴ هزار و ۲۱۶ بیمار با انجام ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۱۷ تست شناسایی شده‌اند.

برابر این آمار، از بین کل بیماران شناسایی شده، ۶۲۳ هزار و ۶۵۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این گزارش آماری حاکی از بستری ۷۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس بوده و تاکید دارد که طی دو ماه اخیر، این بیشتری تعداد موارد بستری روزانه بیماری کرونا بوده است.

گزارش یاد شده حاکیست که تا صبح امروز چهارشنبه ۲۹ تیر، ۳۲۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند و ۳۰ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همین گزارش یادآور شده است که خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۹ نفر است.

برابر این گزارش، آمار تزریق واکسن کرونا در فارس، به عدد ۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۲۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۱۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۶۴۳ دُز نوبت سوم و ۳۹ هزار و ۱۴۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار