رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش بیمارستان‌های استان برای ایام اربعین از ۱۵ شهریور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 21 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر قباد محمدی، با تاکید بر آمادگی کامل سیستم بهداشت و درمان استان برای میزبانی از زوار اربعین، گفت: با توجه به اینکه پیک تردد زوار از ۱۰ روز قبل تا پنج روز بعد از برگزاری مراسم اربعین خواهد بود، مراکز بهداشتی و درمانی استان هم در این زمان در آماده باش ویژه خواهند بود.

وی افزود: آماده باش بیمارستان‌های استان از ۱۵ شهریور آغاز و تا پایان موج بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تجهیز بیمارستان شهرستان قصرشیرین خبر داد و افزود: این بیمارستان از نظر نیروی تخصصی، تجهیزات و دارو کاملا تجهیز و تقویت شده است.

محمدی از راه اندازی دو بیمارستان صحرایی در ایام اربعین توسط سپاه و ارتش نیز خبر داد و افزود: یکی از این بیمارستان‌ها در ورودی شهرستان قصرشیرین و دیگری در مرز خسروی مستقر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام اربعین درمانگاه‌های ویژه‌ای هم با حضور پزشک عمومی، دارو و تجهیزات در مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی مستقر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی اورژانس هم در ایام اربعین خبر داد و افزود: پایگاه‌های اورژانس در این ایام در مسیر تردد زوار مستقر شده و بصورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.

وی با تاکید بر غربالگری زوار در زمینه بیماری‌های مختلف از جمله کرونا و وبا، گفت: هم در موج رفت و هم در موج بازگشت این غربالگری‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات غربالگری و تست و نمونه‌گیری در مرز مستقر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه بیمار مبتلا در مرز شناسایی شود، قرنطینه شده و از تردد او جلوگیری می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار