معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون گروه های پر خطر و ایجاد فضای قرنطینه برای بیمارانی که از مرز‌های غربی استان وارد کشور می‌شوند جهت پیشگیری از اپیدمی کرونا پس از پیاده روی اربعین حسینی(ع) ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 22 August 2022

دکتر پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :با توجه به ناپایدار بودن شرایط بیماری کرونا باید آمادگی های لازم برای قرار گیری در همه شرایط اتخاذ شود.

وی افزود:تامین بهداشت عمومی در کنار پرداختن به موکب ها و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از جمله اهدافما است، برای کنترل اپیدمی واکسیناسیون گروه های پر خطر از جمله سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند طی دو هفته آینده با جدیت بیشتری انجام شود.

مشکل قرنطینه و فضای قرنطینه برای بیمارانی که از مرزهای غربی استان وارد کشور می شوند از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

صوفیوند تصریح کرد: در کنار بیماری کرونا کنترل بیماری های منتقله از طریق آب و غذا  ، همچنین آموزش موکب داران در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، استفاده از بیمارستان های صحرایی نیروی زمینی ارتش و سپاه و پیشگیری از گرمازدگی زائران اهمیت زیادی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کنترل کارت واکسن زائران پیش از ورود به مرزها را الزامی دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار