استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور نظارت میدانی در منطقه آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی در باشت حاضر شد. 
کد خبر: ۱۰۶۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 23 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در اولین ساعات صبح امروز سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی از مدیران کل استانی جهت فرماندهی میدانی اطفای آتش سوزی کوه خامی به شهرستان باشت سفر کرد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت : جنگلها و مراتع کوه خامی در شهرستان باشت دچار آتش سوزی شدید شده و آتش به مناطق حفاظت شده نیز رسیده است.

 

علیرضا نیکروز که از شب گذشته در ارتفاعات کوه خامی برای اطفاء آتش حضور پیدا کرده است افزود : در حال حاضر به دلیل آتش سوزی گسترده منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت از همه توان و استعداد دستگاه های اجرایی و مردمی برای اطفا حریق استفاده می شود. 

 

 نیکروز ادامه داد : بنابر اعلام مسئولین محلی آتش سوزی از ساعت ۲۰ شب گذشته از حوزه گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است. 

فرماندار باشت نیز در این زمینه گفت : به دلیل شرایط جوی هوا و وزش باد شدید این آتش سوزی مانند یک کمربند در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور منطقه حفاظت شده کوه خامی این شهرستان در حال گسترش است.

 

 گرامی عنوان کرد: در حال حاضر برای استفاده از نیروهای مهار آتش فراخوان زده و از تمام ظرفیت های مردمی، اداری، دوستداران محیط زیست و بسیج استفاده کرده ایم.

 

 وی گفت: با استفاده از این تشکل ها و نیروهای عنوان شده و هماهنگی لازم با سردار حکمتیان برای استفاده از نیروهای بسیج فردا صبح ۵۰ نفر برای مهار به منطقه اعزام خواهند شد.

 

 فرماندار باشت خاطرنشان کرد: تمام نیروها در روستای برمامیون تجمع کرده و از ساعت ۵ بامداد به سوی منطقه حفاظت شده کوه خامی حرکت کرده اند. 

 

 گرامی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیروهای مهار درباشت اندیشیده شده است.

 

 وی گفت: ما نیز مانند گچساران به دلیل صعب‌العبور بودن این منطقه درخواست بالگرد کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار