کد خبر: ۱۰۶۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 12 September 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

وزش نسیمی خنک در تابستان سوزان خوزستان در کوه‌ها و آسمان صاف و پرستاره شب در دامان طبیعیت لذتی وصف نشدنی است که روح آدمی را نوازش می‌کند.

باید برای شنیدن موسیقی زمین گوش شنوا داشته باشیم رقص ابر‌ها را با چشم دل ببینیم، اگر به دنبال زیبایی هستی آن را در طبیعت خواهی یافت، طبیعیت مراقبت می‌خواهد نگهداری از آن چندان هم سخت نیست.

تلاش برای حفظ محیط زیست، طبیعت، جنگل‌ها وظیفه همه ما است تا این نعمیت‌ای خداوند برای نسل‌های آینده ما هم بماند و آن‌ها جنگل را در عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی نبییند بلکه در شهر‌های جنگلی به طوری واقعی ببیند.

دوستداران محیط زیست برای ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای حیات‌وحش در مناطق درگیر خشکسالی، تاٌمین دارو و تجهیزات دامپزشکی و نیز درختکاری و بوته کاری در سراسر کشور نذرطبیعت را راه اندازی کردند.

سازمان مردم نهاد نذرطبیعت را با هدف ساماندهی و ترویج این امر پسندیده با موضوع فرهنگ سازی، آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق فعالیت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه ایجاد کردند.

نذر طبیعت برای حیات وحش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست مهم است تا بتوان با فرهنگ سازی و ترویج فعالیت‌های این چنینی به احیای محیط زیست پیرامون خود بپردازیم.

در نذر طبیعت پروژه هایی در زمینه بشخور حیات وحش، تغذیه حیات وحش، تیمار و درمان، فرهنگی پژوهشی، حمایت از محیط بانان، تجهیزات حفاظت و درختکاری اجرا می شود.

طبیعت خستگی را از جان انسان می‌شوید انرژی و نفس تازه برای ادامه مسیر هدیه می‌دهد پس باید به آن توجه کرد تا به خوبی حفظ شود و دست جودجویان از آن کوتاه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار