علم و دانش
تابناک آذربایجان غربی ـ مدیرحوزه های علمیه خواهرانآذربایجان غربیگفت: هم اکنون دو هزارطلبهزن درحوزه های علمیهخواهران استان مشغول تحصیل امور دینی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 06 October 2015

دو هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی تحصیل می کنند

تابناک آذربایجان غربی ـ مدیرحوزه های علمیه خواهرانآذربایجان غربیگفت: هم اکنون دو هزارطلبهزن درحوزه های علمیهخواهران استان مشغول تحصیل امور دینی هستند.

حجت الاسلام محمد راحلی روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر جدیدحوزه های علمیه خواهرانشهرستان چایپاره که در نمازخانهحوزه علمیه خواهرانفاطمه الزهرا(س) این شهرستان با حضور امام جمعه ، فرماندار و تعدادی از مدیران ادارات چایپاره برگزار شد ، افزود: درسال تحصیلی جدید750طلبهجدید در این حوزه ها پذیرش شده است.
وی در ادامه از آغاز احداث چهار ساختمانحوزه خواهراناز جمله ساختمان مدیریتحوزه های علمیهاستان درارومیهو همچنین حوزه ریحانه النبی و زینب کبری در ارومیه و حوزه خواهران تکاب خبر داد و افزود: این حوزه ها در دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید و با اتمام آنها تعداد پذیرش طلبه خواهر بیش از این خواهد بود.
به گزارش ایرنا ، در ادامه جلسه فاطمه رزمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان چایپاره معرفی و از زحمات صادق زاده مدیر قبلی تقدیر شد.
در شهرستان چایپاره بیش از 50 طلبه خواهر در حوزه های علمیه این شهرستان مشغول تحصیل امور دینی هستند.
شهرستان 50 هزار نفری چایپاره در 200 کیلومتری شمال ارومیه مرکزآذربایجان غربیواقع است.

پذیرش 8400 دانشجو در دانشگاه پیام نور آدربایجان غربی در سال جاری

تابناک آذربایجان غربی ـ رییسدانشگاه پیام نورآذربایجان غربیگفت: امسال هشت هزار و 400 دانشجوی جدید در رشته های مختلف در دانشگاهپیام نوراین استان پذیرش می شوند.

امامعلی عاشری گفت: این تعداد داوطلب در مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری و بدون آزمون در مراکز و واحدهایاستان آذربایجان غربیپذیرش می شوند.
وی ادامه داد: از ابتدای شروعثبت نامدانشجویان جدید در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 55 دردصد دانشجویان ثبت نام خود را قطعی کرده اند و ثبت نام از دانشجویان نیز همچنان ادامه دارد.
عاشری اضافه کرد:دانشگاه پیام نوراستان دارای 534 رشته محل در مقطع کارشناسی ، 25 رشته محل در کاردانی و 25 رشته محل در کارشناسی ارشد است.
وی در خصوص طرح های عمرانی این دانشگاه در سطح استان اظهار کرد: در مراکز بوکان ، خوی ، سلماس ، شاهین دژ ، مهاباد ، نقده ، ماکو ، میاندوآب و پیرانشهر در مجموع 14 پروژه عمرانی نیمه تمام که از 35 تا 85 درصد پیشرفت دارند ، در حال احداث است.
رییس دانشگاهپیام نوراستانآذربایجان غربیهمچنین گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرستان های ماکو ، میاندوآب و بوکان مبلغ 12میلیارد ریال اعتبارمورد نیاز است.

تمامی مدارس آذربایجان غربی به نام شهدای معلم نامگذاری می شود

تابناک آذربایجان غربی- مدیرکلآموزش و پرورشآذربایجان غربیگفت: تمامی مدارس این استان تا پایان امسال به نام مطهر شهدای معلم نامگذاری می شود.

فریدون سیدمصطفوی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان تکاب افزود: 143 شهید معلم در استانآذربایجان غربیوجود دارد که نام مطهر 76 تن از این شهدای گرانقدر تاکنون بر رویمدارس استاننقش نبسته است و امسال این امر با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمامی مدارساستان آذربایجان غربیتا پایان امسال به نام مطهر شهدای معلم این استان مزین خواهد شد ، گفت: تا پایان امسال نام این تعداد شهید معلم بر سر در بهترین و بزرگترین مدارس استان آذربایجان غربی در مناظق مختلف نقش می بندد.
وی بیان کرد: علاوه بر این ، مدارسی که توسط سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی احداث و بهآموزش و پرورشتحویل داده می شود نیز به نام شهدای شاخصدانش آموزاستان آذربایجان غربی نامگذاری خواهد شد.
وی گفت: استان آذربایجان غربی 777 شهید دانش آموز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

سیدمصطفوی با اشاره به اعتبار 113 میلیارد ریالی انجمن اولیا و مربیان مدارس استان آذربایجان غربی از محل کمک های مردمی ادامه داد: قرار است از محل این کمک ها نمازخانه های جدید نیز در مدارس احداث شود.
وی در خصوص وضعیت آموزشی تکاب نیز افزود: شهرستان تکاب جز اولین مناطقی از استان است که در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در این شهرستان بدون معلم نبود.
سیدمصطفوی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان تکاب از نظر شاخص های آموزشی و پرورشی در رتبه های بالایی در بین 24 منطقه استان قرار دارد و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار