جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور بیانیه ای به هنجار شکنی های اخیر واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 15 October 2022

در بیانیه جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه سال ۱۴۰۱ آمده است که ایران با پیشینه تمدنی برآمده از حکمت و عدالت‌طلبی و مدارا، سرای امن مردمانی است خون‌گرم و هوشمند و خوش‌سخن که قوام در همنشینی اقوام یافته است. گواه ذکاوت مردمان سختی‌کشیده این دیار، بلندای فهرست نام‌آوران دانش و هنر و نیز به‌گزینی آنان در دوراهی‌های تاریخی است. ایرانیان در پیام و قیام امام خمینی، شمیم توحید نبوی و عدل و عطوفت علوی را یافتند و جانانه پای پرچم خوش‌نقش آن ایستادند. در ناملایمات و کاستی‌ها و هجمه‌ی اهریمن، کریمانه و نجیبانه داشته خود را به میدان استقامت آوردند و خود را سزاوار عطای کرامت و هدایت خداوندی کردند.

پیمودن این راه دشوار خوش‌فرجام با وجود بزرگی آنچه تا کنون حاصل شده است، بدون ناکامی نبوده و نیست و نخواهد بود. بدخواهان، هر تیر که در کیش دشمنی داشتند بر دل ریش این ملت روانه کرده‌اند. همچنین آوای برخاسته از زخمه نادانی‌ها و ناراستی‌ها و کژی‌ها و کاستی‌ها روان دلسوزان را می‌خراشد و گاه، شنیدن آهنگ صداقت و خدمت و تلاش جاری را دشوار می‌سازد.

شناخت زمانه، نگاه واقع‌بینانه و گفتار مؤدبانه از لوازم تحقق فضای آزاداندیشی مورد تاکید رهبر انقلاب در دانشگاه‌هاست. نظریه‌پردازی با پرسش شروع می‌شود، با نقادی ادامه می‌یابد، و با چاره‌جویی به انجام می‌رسد. تداوم این عمل، کارآمدی و دوام نعمت بزرگ مردم‌سالاری دینی را تضمین می‌کند. دانشگاه، سرمایه پرافتخار و دانشجو روشنی چشم کشور است. مبادا که بعضی بیان‌های هتاکانه تصویری نامتناسب از آن ترسیم کند.

ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم. نقش ما دانشگاهیان در این ساختار، پیشبرد علم، پرورش انسان‌های بینا و دانا و توانا و نوآور و بااخلاق و کمک به حل مشکلات کشور است. بر این اساس، ما علاوه بر استمرار تلاش علمی، گفت و شنود صادقانه و صریح و مستمر با دانشجویان عزیز و ایجاد فضای همفکری برای تبادل یافته‌ها و دریافته‌ها و نیز پایش و مطالبه اجتماعی را وظیفه خود می‌دانیم و به آن عمل خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار