کد خبر: ۱۰۷۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 27 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

کشت پاییزه در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و کشاورزان به امید بارش رحمت الهی و دست و دل بازی آسمان آماده کشت اراضی کشاورزی هستند.

کشت پاییزی در شهرستان های مختلف استان خوزستان به تناسب اراضی کشاورزی و نوع محصول در ماه های مهر، آبان و آذر انجام می شود.

در کشت پاییزه براساس حوضه‌های آبی، ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان برای کشت گندم به صورت آبی و حدود ۱۲۷ هزار هکتار نیز برای کشت دیم به عنوان محصولی محوری در نظر گرفته شده است.

خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی، یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور محسوب می‌شود و هرسال رتبه اول تولید این محصول را به خود اختصاص می‌دهد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برنامه کشت پاییزه را طبق سند برنامه سازگاری با کم آبی دانست که توسط دستگاه‌های مربوطه مصوب شده است.

برای مدیریت منابع آبی در کشت های آبی برنامه ریزی‌ها باید به سمت استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری جهت ارتقا راندمان آبیاری تا حدود ۹۰درصد باشد. تا بتوان کشاورزی اصولی با افزایش بهره وری داشت.

کشاورزان با توکل بر خدا اقدام به کشت محصولاتی مانند گندم، کلزا، جو و ... می کنند تا بتوانند علاوه بر امرار معاش چرخ های اقتصادی کشور را با دستان پینه بسته به حرکت دربیاورند. و سهم خود را در تامین امنیت غذایی کشور به خوبی ایفا کنند.

برنامه کشت پاییزه طبق سند برنامه سازگاری با کم آبی است که توسط دستگاه‌های مربوطه مصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار