معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت:این استان ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار مساعدی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان دارد.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 10 November 2022

امیر رضا نقش روز پنجشنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان در اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد که حضور هیات عمانی در استان اصفهان و برنامه های پیش بینی شده در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ۲ کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت گردشگری اصفهان به خوبی در عمان معرفی نشده است و این امکان وجود دارد که در گردشگری و اقتصاد گردشگری فعالانه تر عمل شود و این استان در مورد گردشگری سلامت از زمینه های مناسبی برخوردار است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ما خواستار برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان و مسقط هستیم که به زودی این پرواز برقرار خواهد شد و خواستار این هستیم که این حمایت ها از طرف عمان هم انجام شود. 

وی همچنین با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری گفت: بعنوان دولت و حاکمیت در این زمینه هر گونه حمایت و تسهیل‌گری را در زمینه سرمایه گذاری خارجی بویژه سرمایه گذاری عمان در ایران انجام خواهیم داد و با توجه به زمینه های مساعدی که در ۲ سال اخیر ایجاد شده، مبادلات تجاری بین ایران و عمان و بصورت خاص اصفهان و کشور عمان قابلیت گسترش بیشتر از وضعیت کنونی را دارد.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز در این نشست گفت: توجه به روابط عمان با ایران مورد تاکید و پشتیبانی بالایی قرار دارد و پیشبرد روابط اقتصادی کشورهای ایران و عمان مورد تاکید مسوولان ارشد ۲ کشور قرار دارد.

صالح بن سعید مَسَن افزود: توجه خاصی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران است در ۲ ساله اخیر رشد خیلی خوبی داشته ولی انتظار ما بیش از اینهاست.

وی با اشاره به اینکه روابط دوستانه، برادرانه، سیاسی و تاریخی بین ۲ کشور ایران و عمان برقرار است، اظهار داشت: بعنوان دستگاه دولتی و حاکمیتی حامی بخش خصوصی در کشور عمان به فعالان این بخش توصیه و پیشنهاد کردیم که همه چالش‌ها را کنار بگذارند و به پیش بروند.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان با بیان اینکه کمیته ای در هر ۲ کشور ایران و عمان وجود دارد که وزرا برای پیشبرد این کارها تلاش می‌کنند افزود: چالش های خیلی بزرگی بدلیل وجود تحریم ها وجود داشت که همه این چالش‌ها در سال‌های اخیر با همکاری ایران حل شده و کارها به خوبی در حال پیشرفت است.  

وی بیان کرد: از تمام سرمایه گذاری های ایرانی در عمان استقبال می‌کنیم و عمان می‌تواند انتخابی خوبی برای انتقال تولیدات صنایع ایرانی از عمان به سایر نقاط دنیا از جمله آسیا، اروپا، آفریقا و سایر کشورهای خلیج فارس باشد.

صالح بن سعید ادامه داد: از سرمایه گذاری های مشترک و حتی سرمایه گذاری عمان در ایران حمایت می‌کنیم و در صورت توسعه سرمایه گذاری های مشترک بطور طبیعی روابط اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  گفت:اصفهان ظرفیت های بالایی برای همکاری با کشورهای مهم شریک تجاری ایران و بویژه کشور عمان بعنوان یکی از شرکای تجاری ایران دارد.

امیرحسین کمیلی افزود: تبادلات تجاری ایران و عمان در هفت ماه  امسال  ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است این خبر خوبی است و از این موضوع استقبال می کنیم و امیدواریم در ماه‌های پایانی سال این تبادلات افزایش بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایرنا در نشست هیات عمانی با معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت استان اصفهان و رییس اتاق بازرگانی اصفهان دراتاق بازرگانی راههای همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

سفر یک روزه هیات تجاری صنعتی عمان به اصفهان، با هدف آشنایی با ظرفیت های تجاری وصنعتی استان و نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از چند واحد تولیدی وشهرک علمی تحقیقاتی استان، انجام شد.  

هیات تجاری صنعتی عمان متشکل از تیم تجاری و صنعتی کشور عمان با حضور معاون وزیر تجارت، صنعتی وسرمایه گذاری، رییس اتاق بازرگانی این کشور و رییس نواحی صنعتی وتنی چند از هلدینگ های تجاری وصنعتی با هماهنگی مرکز توسعه تجارت ایران به اصفهان سفر کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار