پرونده پنجمین دوره مسابقات ورزشکاران همودیالیزی قهرمانی کشور با معرفی برترین‌های سه رشته به میزبانی قم بسته شد و برترین‌ها تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 19 November 2022

به گزارش تابناک قم، پنجمین دوره مسابقات ورزشکاران همودیالیز قهرمانی کشور به مدت سه روز به میزبانی هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در هتل شاهد و مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت.

رقابت ورزشکاران در شطرنج، پتانک و دارت

در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور مجموعا نزدیک به 90 نفر اعم از ورزشکار، داور، سرپرست و مربی استان‌های مختلف حضور داشتند و رقابت برای کسب مقام‌های اول تا سوم بخش انفرادی رشته‌های شطرنج، پتانک و دارت بین 46 ورزشکار از 9 استان برگزار شد.

این مسابقات در شرایطی در دو بخش دختران و پسران برگزار شد که ورزشکاران استان‌های اصفهان، همدان، تهران، آذربایجان‌شرقی، منطقه آزاد اروند، سمنان، یزد،‌ زنجان و البرز نماینده‌های خود را به این رویداد ورزشی اعزام کرده‌ بودند و شرکت کنندگان در دو گروه سنی زیر 30 و بالای 30 سال رقابت کردند.

درخشش ورزشکاران سمنان و قم در شطرنج

در رقابت‌های زیر 30 سال شطرنج بانوان مبینا عرب‌احمدی از سمنان قهرمان شد و در گروه سنی بالای 30 سال این رشته زهراسادات موسوی از قم رتبه نخست را کسب کرد و به مقام قهرمانی رسید، ضمن اینکه فاطمه رضوی دیگر عضو تیم بانوان قم نایب‌قهرمان شد و مدال نقره گرفت.

در پیکارهای زیر 30 سال شطرنج آقایان ناصرعلی صفرعلی‌پور از تیم هیات بیماران خاص و پیوند اعضاء تهران به مقام قهرمانی رسید و در گروه سنی بالای 30 سال به ترتیب مهدی عرب از سمنان، مسعود رضابخش از تهران قهرمان و نایب‌قهرمان شدند و مقام سوم مشترک به محمدعلی کوکبی از قم و علی شاکری از همدان رسید.

سکوی نخست رشته پتانک در اختیار سمنانی‌ها

در رده‌بندی نهایی رشته پتانک پنجمین دوره مسابقات ورزشکاران همودیالیز قهرمانی کشور، رتبه نخست رده سنی زیر 30 سال به مائده نادعلی از تیم سمنان رسید و در گروه سنی بالای 30 سال لیلا شاهینی از قم و راضیه رجبی از اصفهان مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را کسب کردند.

در بخش انفرادی پیکارهای رشته پتانک آقایان که مسابقات آن در مجموعه ورزشی شهدای هفتم‌تیر قم انجام شد، حسن مقصودی از سمنان قهرمان شد، حسین شکاری از قم به مقام نایب‌قهرمانی رسید و مقام سوم مشترک را سیدرضا تحویل‌داری از قم و وحید معینی از اصفهان کسب کردند.

قهرمانی ورزشکاران قم و تهران در رشته دارت

رقابت‌های رشته دارت نیز از جذایت بالایی برخوردار بود و در بخش بانوان زیر 30 سال عنوان قهرمانی به فاطمه قنبری از تهران رسید و در گروه سنی بالای 30 سال به ترتیب گلی بخشی از تهران، سلمه نادری از زنجان، زهرا رستمی از سمنان و راضیه پرویزی از قم رتبه‌های اول تا سوم مشترک را نصیب خود کردند.

در بخش مردان پیکارهای دارت پنجمین دوره مسابقات ورزشکاران همودیالیز قهرمانی کشور در قم، علیرضا امینی از همدان رتبه نخست را کسب کرد، رضا درویش از اصفهان نایب‌قهرمان شد، محمد تنگسیری از منطقه آزاد اروند و بهمن ذکاوتی از تیم هیات قم سکوی سوم مشترک را به دست آوردند.

سمنان و قم قهرمانان بخش تیمی مردان و بانوان

در رده‌بندی نهایی بخش تیمی پنجمین دوره مسابقات ورزشکاران همودیالیز قهرمانی کشور، در قسمت مردان تیم سمنان با کسب 136 امتیاز رتبه نخست را به دست آورد، قم با 105 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم تهران با 100 امتیاز به مقام سوم رسید.

در بخش بانوان تیم‌های قم و سمنان مشترکا با کسب 145 امتیاز قهرمان شدند، ضمن اینکه تهران با 110 و اصفهان با 75 امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با حضور دبیر و نایب‌رئیس فدارسیون ورزش بیماران خاص، علی‌اصغر فرمانی رئیس هیات قم و ویدا فرحان کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سالن همایش‌های هتل شاهد قم برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار