مروری بر روزنامه های امروز شانزدهم مهر ماه؛
توقف یکی از خط های تولید کارخانه سیمان باعث گذاشتن جایزه برای نجات آن و جدی گرفته نشدن و ناشناخته ماندن طنز نويسان استان و صادرات 750 تن انگور به پاکستان در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع آغار به کار اولین استارت آپ ویکند استان و مصالحه 87 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس پرداخته اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 08 October 2015
توقف یکی از خط های تولید کارخانه سیمان باعث گذاشتن جایزه برای نجات آن و جدی گرفته نشدن و ناشناخته ماندن طنز نويسان استان و صادرات 750 تن انگور به پاکستان در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع آغار به کار اولین استارت آپ ویکند استان و مصالحه  87 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس پرداخته اند.
 

در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌هایپنج شنبه شانزدهم مهر ماه را مرور کنید



»
روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع  اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر
«جايزه براي نجات کارخانه سيمان» می نویسد:يکي از خط هاي توليد کارخانه سيمان بجنورد 11 ماه است که متوقف مانده است و اگر فردي ايده اي بدهد که بتوانيم کارخانه سيمان را از اين وضعيت نجات دهيم،به آن پاداش مي دهيم این سخنان سرپرست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان که در نخستين جلسه استارت آپ ويکند بجنورد حضور داشتند گفته است.
او در ادامه سخنانش می گوید:آن هايي که بتوانند با بازاريابي و ايده پردازي بازار سيمان را جذب کنند من به آن ها پاداش خواهم داد، از مباحث تئوري بيرون بياييد آن چه باعث موفقيت استان مي شود ريز بين بودن است و اميدوارم اتفاقي بيفتد که در حوزه هاي کشاورزي، گردشگري و زيست محيطي ايده هايمان به محصول تبديل شود.
او همچنین در سخنان خود گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي از اين گونه فرآيندها حمايت مي کند. ما انجمن نخبگان و نوآوران را داريم و سالني در اختيارتان مي گذاريم که مي توانيد به طور مداوم از آن استفاده و اين گونه برنامه ها را برگزار کنيد.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع جدی گرفته نشدن و ناشناخته ماندن طنز نويسان استان پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«من ناشناخته ام!» می نویسد: طنز طي سال هاي اخير مورد توجه اهالي قلم قرار گرفته و قدم هايي هر چند کوچک در اين راستا برداشته شده است، اما هنوز در ابتداي راه قرار داريم و فعالان اين عرصه براي رشد و تعالي، نيازمند حمايت مسئولان هستند.

قاسم فرخي از جمله شاعراني است که دستي در طنز دارد و بر اين باور است که بخش طنز، بار خطيري دارد و وارد شدن به آن نيازمند آگاهي است و با اظهار تاسف از اين که با توجه به حساسيت ها و محدوديت هايي که در طنز وجود دارد بسياري از علاقه مندان نمي توانند ابراز وجود کنند،اين در حالي است که در شهرهاي بزرگ فضا بازتر است و فعالان اين بخش به راحتي دست به قلم مي برند. وي با بيان اين که در استان فضايي وجود ندارد تا علاقه مندان به مقوله طنز دور هم جمع شوند و  برخي افرادي هم که در اين زمينه فعاليت مي کنند همديگر را نمي شناسند و اين امر سبب مي شود تا طنز نويسان در استان رشد نکنند.
او معتقد است: ظرفيت ها و استعدادهاي خوبي در بخش طنز در استان وجود دارد که در صورت فراهم بودن بسترها مي توانند آثار قابل قبولي را عرضه کنند.

روشان از ديگر فعالان عرصه شعر استان با اذعان به اين که طنز در خراسان شمالي نوپاست و شاعري که به طور جدي در استان به مقوله طنز بپردازد نداريم، مي گويد: تعداد افرادي هم که دستي در اين زمينه دارند بسيار کم هستند و به تعداد انگشتان يک دست هم نمي رسند طنز با گونه هاي جديد که روش هاي تازه اي را به همراه داشته باشد در آثار شاعران به چشم نمي خورد.
سراينده مجموعه «ليلانه ها» با بيان اين که مقوله طنز در اين خطه جدي گرفته نمي شود قابليت نقد پذيري در محيط هاي کوچک کم است و اين امر سبب مي شود طنز رشد نکند، در حالي که در محيط هاي بزرگ تر با توجه به گستره جغرافيايي به راحتي مي توان به اين مقوله پرداخت و سوژه هاي مختلفي را دستمايه قرار داد،در شهرهاي بزرگ براي سلايق و جريان هاي متفاوت و جهت گيري هاي خاص زبان طنز وجود دارد، به همين منظور طنز نويسان به راحتي مي توانند به ارائه آثار در حوزه طنز بپردازند.
او بر اين باور است که هنوز ادبيات طنز در استان شکل خود را پيدا نکرده است و براي پرداختن به اين مقوله در استان بايد قدرت تحمل پذيري افراد بالا رود و از سويي ديگر طنزنويسان نبايد اثري را تنها براي خنداندن و تمسخر توليد کنند، بلکه ارائه ناهنجاري ها بايد با هدف اصلاح باشد.
او وضعيت طنز در داستان را نسبت به شعر قوي تر مي داند و مي گويد: «مهرداد صدقي» در مجموعه «آبنبات هلدار» کار بزرگي انجام داده و طنز را به قالب دفاع مقدس کشانده است و به نوعي با شيطنت هاي کودکانه، ادبيات دفاع مقدس و جامعه دهه 60 را براي نسل امروز بازخواني مي کند.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«صادرات 750 تن انگور استان به پاکستان» می نویسد:امسال 750 تن انگور از استان به کشور پاکستان صادر شد.

مدير تنظيم بازار سازمان جهادکشاورزي خراسان شمالي در مراسم بارگيري 25 تن انگور صادراتي استان گفت: امروز نيز 25 تن انگور بارگيري و به کشور هدف ارسال مي شود.

محمدزاده با بيان اين که 15 هزار تن انگور از تاکداران استان خريداري و در سردخانه نگهداري مي شود و تمام انگور توليدي استان خريداري و در سردخانه نگهداري و يا به کشور پاکستان صادر مي شود.

«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع آغاز به کار اولین استارت آپ ویکند استان اختصاص داده و در گزارشی با عنوان«آغاز به کار اولین استارت آپ ویکند استان» می نویسد:نخستین استارت آپ ویکند استان بعدازظهر دیروز در فرهنگسرای شهروند برگزار شد. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در ابتدای این برنامه گفت: یکی از دلایل عقب ماندگی ما نداشتن ایده قبلی یا استراتژی است و با توجه به اینکه بسیاری از وسایل در گذشته ایده پردازی شده اند در حال حاضر باید با ایجاد تغییر در ساختار و شکل ابزار، آ نها را به بازار عرضه کنیم.

مجید پورعیسی در ادامه سخنانش گفت:ما آمادگی داریم تا سالنی را با تمامی امکانات در اختیار ایده پردازان بگذاریم تا بتوانند اید ههای خود را عملی کرده و آن ها را به بهر هبرداری برسانند و زیرساخت های استان ما ضعیف است و باید با نوآوری و به کارگیری اید ههای جدید از منابع موجود در استان به بهترین نحو استفاده کنیم.

رییس پارک علم و فناوری بجنورد نیز در این جلسه حضور داشت گفت: این رویدادهافرصت خوبی برای دیده شدن ایده ها است. چراکه وسایل پرکاربردی که توسط ما استفاده می شود از چنین جلساتی بیرون آمده است و این رویداد برای نخستین بار با پشتیبانی مسئولان در استان برگزار شده است و نیازمند نوآوری در بخش های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی هستیم.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع مصالحه 87 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس پرداخته است. اتفاقیه در این گزارش با عنوان« مصالحه 87 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس خراسان شمالی» می نویسد:در 6 ماه نخست سال جاری 87 درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان به مصالحه انجامیده است این سخنان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی است.

 اقبالی مطلق در ادامه می گوید:واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها علاوه بر کاهش بار پرونده‌های قضایی نقش انکارناپذیری در کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی دارند و در اجتماع امروز با توجه به استرس‌های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند و اینکه در طول زندگی دچار تعارضات و مشکلاتی می‌شویم. لذا نیازمند افرادی هستیم که بتوانند مشاوره و راهنمایی‌هایی را به جامعه ارائه دهند.

او با اشاره به اینکه امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه‌های پیشگیری از جرائم در جامعه کاملاً احساس می‌شود و امروزه استفاده از توانمندی‌های مشاوران رویکردی معقولانه به نظر می‌رسد چراکه افرادی که ازنظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می‌شوند که گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل‌حل نبوده، با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و انجام اقدامات تخصصی می‌توان از ورود افراد به دادگاه‌ها جلوگیری کرد.

او با تأکید بر فلسفه حضور پلیس در جامعه با رویکرد مبارزه با جرائم اجتماعی افزود: پلیس با جلوگیری از وقوع جرائم و مبارزه با مجرمان امنیت جامعه را تامین می‌کند که با توجه به پیچیده‌تر شدن جرائم و تغییر رویکرد پلیس نسبت به جرم، از رویکردی سلبی به رویکردی نرم همراه باظرافت، هوشمندی و انعطاف‌پذیری تغییریافته است.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار