مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ١٩ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 11 December 2022

اسکندر کاکایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود ۱۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند و ۷ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند که ارزان قیمت‌ترین بیمه‌ای است که پرداخت می‌کنند.

وی افزود: مانده ۲۰ درصد بیمه از محل ساخت و ساز مجوز‌هایی شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها و ۱۵ درصد مبلغ آن هم بر اساس مجوز تحت عنوان عوارض است اگر چه متاسفانه ساخت و ساز‌ها در استان و سراسر کشور رونق کافی را نداشته و در صورت عدم دوصول این ٢٠ درصد، سازمان تامین اجتماعی این میزان را تامین می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ادامه داد: از دوسال گذشته جذب جدیدی نداشتیم، اگر چه باید کاری کنیم که کارگرانی که تحت پوشش نیستند هر چه زودتر تحت پوشش قرار گیرند بر همین اساس بیمه ایرانیان که ارزان‌قیمت است جذب خواهد داشت.

وی گفت: بیمه روستایی هم اجازه جذب کارگران ساختمانی را دارد و روستاییان با انجام همکاری با روستاییان می‌توانند و از بیمه‌ی روستایی استفاده نمایند.

کاکایی تاکید کرد: اخذ کارت مهارت در فنی حرفه‌ای برای این بیمه اجباری است و کارگران ساختمانی باید به شعب مراجعه و مدارکشان را تحویل بدهند در کنار این باید حتما اشتغال داشته و شغل اصلی شان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار