مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون موفق به تامین و توزیع بیش از ۱۲ هزار تن آرد در مناطق روستایی گردیده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 17 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ایرج صفایی» افزود: در راستای خدمات‌رسانی به جامعه روستایی استان و بنا به وظایف ذاتی، شبکه مردم نهاد تعاونی های روستایی در سطح روستاها و گاهی در سطح شهرها اقدام به توزیع کالاهای اساسی می نماید.

وی با اشاره به نقش شبکه تعاونی های روستایی در توزیع کالا های اساسی و تنظیم بازار، گفت: با توجه به گستردگی این شبکه در تمامی نقاط استان و روستاهای کم جمعیت، می توان تامین و توزیع ابن نوع کالا ها را به این شبکه مردمی واگذار نمود.

صفایی خاطر نشان کرد: می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت، نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند، تصریح کرد: اکثر روستاهایی که سوخت و کالاهای اساسی آنها توسط شبکه تعاونی روستایی توزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بُعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار محسوب می‌شوند.

فعالیت ۲۶۴ واحد تعاونی روستایی در استان کرمانشاه

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه از فعالیت ۲۶۴ واحد تعاونی روستایی در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان معادل ۲۰۰ هزار نفر عضو واحدهای تعاونی روستایی هستند.

صفایی افزود: ۹۵ شرکت تعاونی روستایی که هفت شرکت آن در بخش زنان روستایی است در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

وی همچنین به تشکیل ۱۱ اتحادیه تعاونی روستایی در استان اشاره کرد و گفت: سازمان تعاونی روستایی استان کرمانشاه ۴۲ انبار ملکی با ظرفیت ۶۲ هزار تن، ۴۳ انبار شرکتی ( بخش خصوصی) با ۲۸ هزار تن ظرفیت ذخیره و چهار سیلو رو باز در اختیار و تحت نظارت دارد.

صفایی همچنین بیان داشت: شرکت تعاونی روستایی ۳۰۰ واحد فروش محصولات نفت روستایی با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت، ۱۹ شرکت تعاونی مصرف ، چهار واحد مرکز فنآوری بذر، ۲ واحد کارخانه ذرت خشک کنی، یک کارخانه نایلون تلکس، ۲ واحد نمایندگی ماشین آلات کشاورزی، یک واحد بسته بندی، ۹ واحد عرضه مستقیم محصولات و ۱۱۲ عرضه محصولات کشاورزی زیرپوشش دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت استان از لحاظ سیلو ذخیره سازی اشباع شده است، گفت: ما در استان کرمانشاه توان تولید ۷۰۰ هزار تن گندم استاندارد داریم اما یک میلبون و ۲۵۰ هزار تن سیلو ذخیره موجود است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار