عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم لاغر و چابک کردن بدنه دولت و افزایش قدرت بخش خصوصی در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 24 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد رشیدی در همایش تعامل صنعت و دانشگاه که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از گره‌ها را می‌توان با کمک دانشگاه باز کرد، گفت: این علم است که بن بست‌ها را باز می‌کند و ثابت شده هر وقت به علم و توانمندی فرزاندان این آب و خاک اعتماد کردیم، موفق بودیم.

وی فاصله گرفتن از علم و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سیاسی و جناحی را باعث صدمه به کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه همه دولت‌های گذشته یک راه را اشتباه رفتند و آن عدم اعتماد به بخش خصوصی و سنگین کردن بار دولت بوده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اینکه اکنون تمام بنگاه‌های اقتصادی قدرتمند کشور و حتی کلید بخش خصولتی نیز در اختیار دولت است یاد کرد و افزود: صنعت خودرو  نمونه‌ای از این بنگاه‌ها است که اگرچه به اسم ۹۵ درصد سهام آن در اختیار مردم است اما در عمل همان پنج درصد بخش دولتی برای صنعت خودرو تصمیم‌ می‌گیرد و امروز نتیجه آن را شاهدیم. در سایر صنایع بزرگ مانند فولاد، سیمان، معادن بزرگ و ... نیز شرایط مشابهی داریم.

رشیدی اصلاح جامعه و بهبود وضعیت کشور را نیازمند کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش قدرت بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: باید زمینه را برای رشد بخش خصوصی فراهم و از سوی دیگر دولت را برای تصمیم‌گیری‌های سازنده لاغر و چابک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید بنگاه‌داری کند بلکه باید فقط نقش تنظیم‌گری را بر عهده داشته باشد، خاطرنشان کرد: حتی در سیاست‌های اصل ۴۴ نیز بر خصوصی‌سازی تاکید شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خصوصی‌سازی که به سمت رانت برود را غیرقابل پذیرش خواند و اضافه کرد: هر کجا انحصار باشد، مجلس مقابل آن می‌ایستد و در همین راستا در تلاشیم که امضاهای طلایی را در کشور برداریم.

رشیدی از بخش خصوصی نیز خواست با اتکا به حوزه علم از شیوه‌های سنتی خصوصا در حوزه‌هایی مانند کشاورزی فاصله بگیرد و افزود: ما نیز در مجلس حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم که نمونه آن را در اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یک مشوق برای ارتقا بخش کشاورزی و مدرن کردن آن انجام دادیم.

وی اضافه کرد: نتیجه این تصمیم آن بود که با وجود کاهش ۳۰ درصدی نزولات، تولید گندم در کشور امسال ۶۰ درصد بیشتر شد.

نماینده کرمانشاه سپس از ظرفیت‌های متعددی که در استان کرمانشاه وجود دارد از مرز تا بیش از ۵۰۰ استاد دانشگاه و ... نیز یاد کرد که تعامل این حوزه‌ها می‌تواند خروجی سازنده‌ای برای استان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار