واکنش معاون سیاسی، امنیتی استانداری گیلان به بیانیه گلایه آمیز نیروهای انقلابی حواشی اخیر انتصابات در گیلان
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ 29 December 2022

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: اراده مدیریت عالی سیاسی گیلان در انتصابات بهره گیری از مشورت با همه جریانها و طیف های سیاسی جریان انقلابی و توجه به شاخصهای ابلاغی رئیس جمهور محترم بوده است.

➕ حسین مصطفی پور با اشاره به انتصابات صورت گرفته بعد از استقرار دولت سیزدهم در گیلان، افزود: در همین یکسال اخیر استاندار محترم ارتباط نزدیکی با اکثر تشکل‌های انقلابی، جوانان، علما، پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس داشته و نشست ها و جلسات مشورتی متعددی با آنها برگزار کرده است.

➕ وی افزود: بیش از 72درصد معاونین فرماندار و بخشداران و۱۰۰درصد فرمانداران و حدود 90 درصد مدیران اجرایی زیر مجموعه دولت تاکنون تغییر یافته که در بین آنان از جوانان انقلابی گرفته تا افراد باتجربه و خانواده محترم ایثارگران و فرزندان گرانقدر شهدا و افراد متعهد و متخصص و نخبه دانشگاهی و علمی و فعالین جریانهای سیاسی و انقلابی استفاده شده است.

➕معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تصریح کرد: تمامی فرمانداران انتصابی در این دولت از نیروهایی هستند که باور به جریان انقلابی وسیاستهای دولت داشته و تلاش شده از میانگین نظرات فعالان سیاسی درشناسایی نیروها بهره گرفته شود و نظارت بر عملکرد و رفتار آنها در حال انجام است و بی تعارف اگر در مسیر خدمت موفق نباشند ،تغییر میکنند.

➕مصطفی پور خاطرنشان کرد: در انتصاب مدیران اجرایی زیر مجموعه دولت غیر از وزارت کشور برای مدیران جدید باید طبق هماهنگی با استانداران از سوی وزیر مربوطه حکم صادر گردد و مطابق قانون و ابلاغیه وزیر محترم کشور همه وزرا مکلفند درهنگام انتصاب مدیران استانی نظر استاندار محترم را بعنوان نماینده عالی دولت و مسئول هماهنگ کننده دستگاههای اجرایی درشورای اداری کسب وجلب نمایند.

➕وی درخصوص انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: مطابق قانون وزیر محترم بهداشت و درمان باید با استاندار هماهنگی لازم را بعمل می آورد که متاسفانه در انتخاب سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این هماهنگی صورت نگرفت و مقررشد وزیر محترم براساس مشورت با نخبگان و تایید استاندار گیلان مشکل پیش آمده را به نفع بهداشت و سلامت استان، حل نماید.

➕مصطفی پور اظهار کرد: در خصوص شائبه انتخاب مدیران از یک منطقه جغرافیایی خاص در شرق گیلان نیز اگر بخوبی رصد و ارزیابی گردد برخی ادعاها قابل خدشه است مثلا در انتصاب هفده فرماندار گیلان فقط یک نفر از رودسر و املشاست و مابقی از مرکز و غرب استان انتخاب شده اند و البته آنچه مهم است شایستگی و صلاحیت و کارآمدی است و نگاه سهمیه ای و منطقه ای غلط است.

➕معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان افزود: استاندار محترم بصورت شبانه روزی و با برنامه ریزی مدون بر پایه مصوبات سفر رئیس جمهور محترم و برابر اولویتها پیگیر حل مشکلات استان هستند و موضوع حل معضل ۳۸ ساله پسماند بعنوان ابر چالش استان هم به خوبی پیش می رود و ان شاءالله در آینده شاهد گشایش‌های مهمی در این حوزه خواهیم بود.

➕وی گفت: در یکسال گذشته ارتباط استاندار محترم و معاونین استاندار و فرمانداران با نخبگان و صاحب نظران استان کم نظیر بوده است لذا در شرایطی که دشمنان در یک جنگ ترکیبی بدنبال خدشه در کارآمدی نظام هستند بیش از پیش نیازمند به وحدت و نقد منصفانه و همدلی و خدمت بی منت به مردم هستیم و مجموعه استانداری و مدیریت عالی استان آماده دریافت مشورت‌ها و راهکار سازنده می باشد و برخی از اظهار نظرهای سیاسی و غیرمنصفانه دوستان، مشکلی را حل نمی کند و نتیجه ای جز نا امید کردن مردم، ایجاد تفرقه بین نیروهای انقلاب و هدر دادن ظرفیتها و تلاشهایی که باید در خدمت مردم عزیز باشند، ندارد.

➕وی در ادامه گفت: برخی دوستان، باید دقت نظر داشته باشند که گیلان ما وارث عقب ماندگی‌های سنواتی و به ارث رسیده ای است که اکثر آنها ثمره حضور مدیران کارآموز غیر بومی در سالیان گذشته بوده که اتفاقا کمتر مورد حمله و مطالبه دوستان منتقد در آن ایام بوده اند و اکنون باید از ظرفیت استاندار بومی با تجربه و دغدغه مند برای توسعه و پیشرفت گیلان بیشتر استفاده کرد.

➕مصطفی پور در پایان گفت: توصیه من به چند نفر معدود آقایانی که از صبح روز اول انتصاب استاندار محترم شمشیر را از رو بسته اند و به خاطر برخی حب و بغض ها، نقد غیر منصفانه می کنند این است که اگر خوب دقت کنند خواهند دید که دغدغه و مشکل اساسی مردم مظلوم گیلان آن چیزهایی نیست که شما پیگیر آن هستید؛ مردم عزیز و نجیب ما از این دعواهای بی‌فایده خسته شده‌اند، به این همه ظرفیت سوزی‌ها و از بین بردن نخبگان بومی و محلی خاتمه دهید و با داده‌های ناقص قضاوت نکنید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار