از زمان آغاز برداشت تاکنون، 150 میلیون شاخه گل نرگس در این شهرستان برداشت شد
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 30 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: پنچمین جشنواره فرهنگی اقتصادی گل نرگس ۸ و ۹ دی ماه امسال در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 محمدمهدی عباس زاده از برگزاری پنجمین جشنواره گل نرگس در روستای کردکلا بخش گیل خوران شهرستان جویبار خبر داد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: پنچمین جشنواره فرهنگی اقتصادی گل نرگس 8 و 9 دی امسال در کنار نرگس زارهای روستای تاریخی کردکلا بخش گیل خوران این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: یکی از علل مهم افزایش سطح زیر کشت این گل، برگزاری جشنواره های فرهنگی و اقتصادی گل نرگس در این شهرستان بود که سبب افزایش انگیزه کشاورزان شد.


این مسوول گفت: سطح زیر کشت گل نرگس این شهرستان سال قبل 65 هکتار بود که امسال افزایش یافت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه امسال 90 هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت گل نرگس اختصاص یافت، تصریح کرد: از زمان آغاز برداشت تاکنون، 150 میلیون شاخه گل نرگس در این شهرستان برداشت شد.


عباس زاده اظهار امیدواری کرد در کنار تولید و خام فروشی این محصول، بسترهای لازم برای ایجاد ارزش افزوده و استفاده از دیگر بخش های این گل فراهم شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تاکید کرد: با رفع مشکلات اراضی مناطق زیرکشت گل نرگس در این شهرستان می توان با پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش، زمینه کاهش هزینه های تولید را فراهم و جایگاه این محصول را در شهرستان ارتقاء داد.


این مسوول با بیان اینکه جویبار کانون کشت گل نرگس در مازندران است و بر اساس برآوردهای رسمی 70 درصد سطح زیر کشت این گل در استان در این شهرستان است، افزود: کشاورزان نرگس کار علاوه بر فروش شاخه گل از راه فروش پیاز گل هم سالانه درآمد کسب می کنند.

وی در پایان یادآور شد: پنچمین جشنواره گل نرگس به صورت مردمی و خودجوش به همراه مراسم شاد و مفرح از 10 صبح تا 5 عصر روزهای پنج شنبه و جمعه 8 و 9 دی ماه امسال در نرگس زارهای روستای کردکلا بخش گیل خوران این شهرستان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار