کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 04 January 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، در سالگرد سردار شهید سلیمانی اظهار داشت:

شهید والامقام دانست که نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر و سراسر جبهه مقاومت نفوذ فاخری داشت.

دکتر علی‌نژاد اذعان داشت: سلامت نفس سردار سلیمانی در حدی بود که کسی در اخلاص او تردیدی نداشت و به همین دلیل نظارت وی عمیقا مورد توجه همه اقشار جامعه و حتی در سطح بین‌المللی موثر قرار می‌گرفت.

رییس دانشگاه مازندران با بیان این نکته که حاج قاسم به امر امام(ره) در مورد عدم ورود نظامیان به امور سیاسی، حزبی و جناح‌های سیاسی به شدت معتقد و تا آخرین لحظه عمر خود بدان پایبند بود، تصریح کرد: اگر او کاندیدای ریاست جمهوری می‌شد با بالاترین رای می‌توانست در این جایگاه باشد اما یک لحظه به چنین سمت‌ها و جایگاه‌هایی توجه نکرد، چون رسالت خود را در جای دیگری می‌دید.

دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد با تاکید بر نگاه فراملی سردار سلیمانی، او را فردی دانست که به دنبال مصالح و منافع مسلمانان و شیعیان در سراسر منطقه و جهان بود و نهضت مقاومت در منطقه را روح و جان بخشید و سروسامان داد و اظهار داشت: حاج قاسم مطیع محض ولایت بود و خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست؛ فرمانده‌ای بود که خود را در اتاق فرماندهی محصور نکرد و در میادین جنگ در کنار یارانش به مانند یک سرباز معمولی حضور پیدا می‌کرد. این ویژگی ایشان تنها به دوران دفاع مقدس محدود نبود بلکه در دوران مبارزه با داعش در سوریه و عراق، دوران جنگ با رژیم صهیونیستی در لبنان و در جنگ ۳۳ روزه هم به مانند یک سرباز وفادار می‌جنگید و در آخر هم به خواست خودش روی سنگ مزارش عنوان سرباز حک شد.

 دوران مبارزه با داعش در سوریه و عراق، دوران جنگ با رژیم صهیونیستی در لبنان و در جنگ ۳۳ روزه هم به مانند یک سرباز وفادار می‌جنگید و در آخر هم به خواست خودش روی سنگ مزارش عنوان سرباز حک شد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این موضوع که سردار سلیمانی یک انقلابی عمل‌گرا و واقع‌گرا بود و اهل افراط و تفریط نبود؛ یادآور شد: او همه مردم ایران را برادر، خواهر و فرزندان خود تلقی می‌کرد و تا آخرین لحظه عمرش مردمی زندگی کرد و همه مردم ایشان را دوست داشتند. او قلبا عاشق شهادت بود و خداوند متعال هم این نعمت را نصیب ایشان کرد، ویژگی‌های کم نظیر سردار باعث شده بود که دوست و دشمن برای او احترام قایل شوند و ملت ایران هم با حضور ۲۰ میلیونی در تشییع پیکرش به احترامش ایستادند و گریستند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار