در مورد اخیر متاسفانه گفته می‌شود که در گزینه معرفی شده که بر انتصاب وی هم پافشاری زیادی می‌شود، مطلقا به اصل شایسته سالاری، حفظ عزت دولت و حواشی پیرامون گزینه مطرح شده، توجه نمی‌شود
کد خبر: ۱۰۹۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ 08 February 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تعامل سیاسی قوای سه گانه در جمهوری اسلامی اگر به منظور رفع مشکلات و کمک به چرخش راحت‌تر امور باشد بسیار پسندیده و قابل پذیرش برای همه حتی خرده گیران معتقد به استقلال مطلق قوا است، اما اگر این تعامل بهانه‌ای برای دخالت در امور هم و سوء استفاده طرف قدرتمندتر به دلیل داشتن ابزار فشار باشد، بی شک مضموم و ناپسند برای همه است.
وقتی از تعامل گفته می‌شود بی شک منظور دخالت ان هم به صورت افراطی نیست. در طول سالیان سال عمدتا قویه مجریه تحت فشار و ظلم قوه مقننه بوده است و به نسبت قدرت نمایندگان یا سلامت سیاسی آن‌ها، این ظلم و دخالت افراطی، کم یا زیاد بوده است.
در کهگیلویه و بویراحمد، این تعامل نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت همواره وجود داشته و به گفته استاندار در پاسخ به پرسش یک دانشجو، این تعامل کمی بیشتر از نقاط دیگر است! اما در واقعیت موضوع تعامل کمی جدی‌تر است و بحث دخالت و تحت فشار قرار دادن مدیران و دولت توسط نمایندگان گا‌ها فراتر از تعامل مرسوم می‌رود و بیشتر جنبه دخالت می‌گیرد.
بیان این مقدمه برای یادآوری یک خبر غیر رسمی از دخالت افراطی یکی از نمایندگان بر یک مدیر کل برای انتصاب یکی از حامیان خود به معاونت مدیر کلی است! خبری که هر چند غیر رسمی است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هم واقعی است و هم فشار‌ها سنگین است!
در مورد اخیر متاسفانه گفته می‌شود که در گزینه معرفی شده که بر انتصاب وی هم پافشاری زیادی می‌شود، مطلقا به اصل شایسته سالاری، حفظ عزت دولت و حواشی پیرامون گزینه مطرح شده، توجه نمی‌شود و متاسفانه اصرار نماینده بر این انتصاب در صورت موفقیت انتصاب به گونه‌ای است که به قول معروف مصداق ضرب المثل "هم سیخ می‌سوزد و هم کباب " یعنی هم خود نماینده متضرر می‌شود و کار دستگاه هم مختل می‌شود!
ابتدائا به نظر می‌رسد که خود نماینده و اطرافیان وی باید مراقب باشند که به هر بهایی دنبال منافع گروهی، سیاسی و قومیتی نباشند و در ادامه چنانچه اصرار و فشار‌ها نماینده کم نشد و اصرار بر این انتصاب اشتباه باشد، استاندار در حفاظت از عزت دولت کوتاهی نکند!
و، اما نکته که بسیار تاسف برانگیز است که دخالت برخی نمایندگان در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به مرحله‌ای فراتر از تعامل مرسوم رسیده است، اما دستگاه‌های دخیل در تایید صلاحیت نمایندگان و حتی هیئت ناظر بر رفتار نمایندگان در این خصوص، اقدامات را بدون هزینه برای نمایندگان پشت سر می‌گذارند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خداوکیلی ایما یه جعفر اسمی داشتیم ایطوری مجهول حرف میزد بعد بچه ها فامیلش را گذاشتن آقای مجهول زاده
هرچه متن را خواندم نمیدونم منظورش چی بود
شایدهم سواد ما نم کشیده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کلیت موضوع مشخصه ولی اشخاص معلوم نیست که احتمالا موارد حقوقی محسوب می شه و نگارنده شاید ترسیده ایم ببره و بعدا شاکی بشن ازش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ورزش و جوانان احیانا منظورتون نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
متاسفانه این جور حرف زدنها یا سهم خواهیه و یا صرفا خودنمایی.و تخریب . و الا چرا نباید با موضوعاتی که با زندگی مردم ارتباط داره این جور در لفافه حرف زد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار