مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد از خط فیبرنوری مرز سومار تاکنون اجرا شده و عملیات اجرایی برای اتمام این خط هم اکنون در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 15 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ابوالفضل محمدی» روز چهارشنبه در جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات گیلانغرب با حضور مدیران استانی در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات، همراه اول، ایرانسل و تنظیم مقررات نظارت بر اپراتورها در غرب کشور در فرمانداری این شهرستان افزود: طی مدت فعالیت دولت سیزدهم ۶ روستا در شهرستان گیلانغرب از خدمات تلفن همراه و اینترنت برخوردار گردیده و ۶ روستا هم در برنامه سال آینده قرار دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن ثابت و ۱۳۳ روستا به تلفن همراه متصل و ۱۲۷ روستا معادل ۹۴ درصد به اینترنت دسترسی دارند علاوه بر این تمام مدارس شهری و ۱۰۱ مدرسه روستایی هم به اینترنت متصل شده اند.

«وحید محمدی» فرماندار گیلانغرب نیز در این جلسه خواستار تقویت شبکه های ارتباطی و ایجاد سایت های جدید در نقاط کور و مشکل دار این شهرستان شد.

رییس اداره مخابرات گیلانغرب نیز با ارایه هم گزارشی خواستار رفع مشکلات موجود و تحقق مطالبات شهرستان در حوزه مخابرات برای تقویت وضع موجود شد.

هریک از مدیران استانی نیز برنامه های در دست اجرا را بیان نمودند که رفع مشکل آنتن دهی در روستاهای «مورت سبز وگلین اله مراد» با ایجاد سایت ایرانسل و همراه اول، سامان دهی و ارتقاء و پایش پوشش آنتن دهی در روستای «کاسه کران، سنگ کرمو، سراب قنبر و شنقال خالدی»، تسهیلات رومینگ و ارتقای مناطق «باسکله، درگه و محدوده تونل اربعین» از جمله تصمیمات این نشست بود.

همچنین نماینده شرکت ایرانسل عنوان کرد، سایت های ایرانسل در شهرستان با توجه به کیفیت مطلوب آنتن دهی و اینترنت آن مشکلی برای ارتقای خدمات ندارد و شهروندان و روستائیان می‌توانند با نصب سیم کارت ایرانسل به بهترین شکل ممکن از خدمات آن بهره مند شوند.

مرز تجاری سومار یکی از مرزهای مهم استان و کشور در مبادلات تجارت خارجی است که سهم عمده ای از صادرات به عراق از این مرز انجام می‌شود و اجرای فیبر نوری این مرز به منظور تقویت زیرساخت ها برای تسهیل در امر تجارت است.

فیبرنوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست. امروزه از فیبرنوری در موارد متفاوتی نظیر شبکه های تلفن شهری و بین شهری وشبکه های رایانه ای و اینترنت استفاده می شود که ظرفیت بالا، ارزان بودن، مصرف پایین برق، سبک بودن و انعطاف پذیربودن از جمله مزایای شبکه فیبر نوری است.

برای اتصال مرز سومار به فیبرنوری با ۷۵ کیلومتر طول بیش از۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار