مدیر کل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در بازدید از نمایشگاه دست ساخته ها هنرستانها در یاسوج:
مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از کارگاههای آموزش همراه با تولید ، نمایشگاه دست ساخته ها و تولیدات هنرستانهای شهرستان بویراحمد در هنرستان اقبال لاهوری یاسوج بازدید کرد و گفت: هنرستان‌ها سرآغازی روشن برای آینده اشتغال ،کاهش بیکاری و مهارت‌آموزی هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 17 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عباس بیات به همراه مدیرکل آموزش وپرورش ، معاون آموزش متوسطه ، رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ضمن بازدید از نمایشگاه دست ساخته های هنرجویان و کارگاههای آموزش همراه با تولید، با هنرجویان گفتگو و از نزدیک در جریان وضعیت آموزشی ،ظرفیتها و مشکلات آنان قرار گرفت: 

 در ادامه، مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از نمایشگاه و آثار هنرجویان هنرستان های پسرانه و دخترانه هنرهای زیبا یاسوج بازدید واز هنرجویان برتر این هنرستانها با اهداء لوح تقدیر تجلیل کرد.

مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدیدها از توسعه و تجهیز هنرستانها در کشور خبر داد وگفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار هنرستان در سطح کشور وجود دارد که یک میلیون و ۸۰ هزار نفر هنرجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

عباس بیات افزود: : در سال تحصیلی گذشته گرایش ۳۷.۷ درصد دانش آموزان پایه دهم به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بود در حالی که این میزان در سال تحصیلی جدید به ۳۹.۲ رسیده است

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت هر کشوری منوط به نیروی کار ماهر و آموزش دیده آن است گفت: کارآفرینی یکی از ویژگی های مدارس در افق ۱۴۰۴ است و آموزش و پرورش برای جلوگیری از بیکاری دانش آموزان باید در راستای افزایش مهارت های فنی و حرفه ای تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به بحت آموزش و مهارت آموزشی توجه ویژه ای دارد گفت: ردیف بوجه این هنرستان های کشور در بوجه سال آینده ۴.۷ برابر افزایش یافته است.

بیات در پایان با تشکر از فعالیتها و برنامه ریزی های خوب انجام گرفته در توسعه هنرستانهای کهگیلویه وبویراحمد گفت: : هنرستان‌ها سرآغاز روشن برای آینده اشتغال و اولین گام برای تولید کالای داخلی،کاهش بیکاری و مهارت‌آموزی هستند لذا توسعه و تجهیزاتی مراکز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت:هم اکنون در 71 هنرستان با 66 کد رشته فنی وحرفه ای وکاردانش بیش از 7 هزار هنرجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

محمد جمالی آرند با بیان اینکه رسالت هنرستانها تربیت نیروهای ماهر و کاربلد در رشته های مختلف است گفت: توسعه رشته های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار برای به گردش درآوردن چرخه های توسعه یک ضرورت است.

 وی توسعه زیرساختها و تجهیزات هنرستانی در اقصی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و توجه ویژه به کیفی سازی آموزشهای مهارتی را از اولویتهای کاری آموزش متوسطه بر شمرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان با تشکر از سفر مدیرکل فنی وحرفه ای وزارت آموزش وپرورش به استان گفت: امیدواریم با شناختی که در این سفر از ظرفیتهای استان بدست آمد شاهد رفع مشکل تجهیزاتی هنرستانها و توسعه آنها باشیم.

در پایان سفر دو روزه مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش تصمیماتی برای توسعه و تجهیز هنرستانها اتخاذ شد که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار