کد خبر: ۱۰۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 11 October 2015
مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: با ارتقای مکانیزاسیون در تولید برنج، رنج تولید این محصول در فومن کاهش می‌یابد.

محمدرضا ابراهیم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، گفت: مکانیزاسیون موجب کاهش 50درصدی هزینه‌های تولید برنج می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش رغبت جوانان روستایی برای ماندگاری در روستا و پرداختن به کار کشاورزی و تولید برنج از دیگر دستاوردهای ارتقای تولید مکانیزه برنج است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه جهت توسعه کشاورزی در بخش مکانیزاسیون بیش از 25میلیارد تومان تسهیلات خرید ماشین آلات از جمله انواع تراکتور ویژه شالیزار و زراعی و باغی‌، نشاء کار 4 ردیفه‌، کمباین مخصوص برنج، تیلر و ادوات، بیلر وجین کن موتوری‌، دورگر ‌و پادلر به بیش از 226 نفر از متقاضیان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای مناطق کمتر توسعه یافته نیز مبلغ هزار و 660میلیون ریال تسهیلات یارانه‌دار از محل صندوق توسعه ملی برای 11نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن تصریح کرد: کشت پاییزه نیز موجب ارتقای درآمد کشاورزان و درنهایت موجب رفاه این قشر می‌شود و برای حمایت از توسعه کشت پاییزه تسهیلات به مبلغ 2هزار و 450میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات پاییزه برای کشاورزن فومنی در نظر گرفته است.

وی گفت: برنج تولیدی فومن اغلب هاشمی است و کشاورزان این شهرستان یکی از کیفی ترین برنج‌های ایران را تولید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار