کد خبر: ۱۱۰۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 11 April 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

مردانگی، شجاعت، دین داری از ویژگی هایی است که باید در ذات و فطرت آدمی وجود داشته باشد در همه قصه و داستان ها کسانی که مردانگی و مرام و معرفت به خرج می دهند طرفداران زیادی دارند اما مردانگی از کجا سرچشمه گرفته است ریشه و منشا این صفت از کجاست.

اصول و قواعد اولیه مردانگی را باید در یک شخص جستجو کرد حضرت علی علیه السلام اول مرد عالم پس از پیامبر اکرم(ص) در دین داری، اخلاص ،شجاعت و... است حضرت امیرالمومنین علیه السلام همواره الگوی بسیار ارزشمند و والا مرتبه برای همه مردم است عدالت علی که جای خود دارد زبانزد است.

حق از مقیاس علی سرچشمه گرفته است این امام همام عدل و عدالت را به معنای واقعی ترسیم کرده است، در ماه مبارک رمضان اولین ستاره از آسمان امامت و ولایت حضرت مولا علی علیه السلام در محراب مسجد کوفه با شمشیر ضربت میخورند شاید علی شناسی پس از شهادت امام علی علیه السلام زمانی که یتیمان شهر متوجه شدند که کسی که برای آن ها غذا می آورد کسی که آنها را نوازش می کرد همان فردی است که به شهادت رسید، آن موقع شاید علی شناخته شد.

می‌گویند حضرت امام علی(ع) پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با چاه درد و دل می کرد و از تنهایی و بی وفایی مردم راز دل به چاه می گفت، شناخت تنهایی علی در کوفه به مثال قصه ها و داستان ها و روایت ها سینه به سینه منتقل شده است.

شاه نجف گره گشاست وصل شدن به علی مسیر نور خداوند را نمایان میکند علی در حق است و علی بر حق است مسیر رسیدن به سعادت دنیا و آخرت در گروه تمسک جوستن و اهل بیت عصمت و طهارت و پیروی از خط و مشی این بزرگواران است.

از کودکی به همه ما آموختند علی را الگوی خود قرار دهیم در ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت امام علی علیه السلام بیشتر شخصیت و حقیقت این امام همام نمایان میشود چه زیبا گفته شد که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را.

رسانه وزین هما خوزستان فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت امام علی علیه السلام را خدمت همه مریدان آن امام تسلیت عرض می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار