مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه:
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از تولد ٢۴ هزار و ٢۶٢ مورد نوزاد در استان کرمانشاه طی سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال ١۴٠٠ کاهش ۶/٢ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 13 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

صادق خدادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص پدیده کودک همسری اظهار کرد: کودک همسری یک پدیده غیر قانونی است و آمار ثبت شده توسط ثبت احوال، قانونی و اغلب برای افرادی است سن شرعی رسیدند.

وی افزود: افراد بسیار کمی در سنین زیر ۱۸ سال اقدام به ازدواج می‌کنند، این افراد باید حتما شرایط قانونی ثبت اسناد را داشته باشند تا عقد به صورت رسمی ثبت گردد و برای ازدواج باید اقدام به دریافت حکم رشد از دادگاه کنند که شرایط خاص خود را دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه ادامه داد: درطول ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۷۹۲ مورد ازدواج و ۵ هزار و ۱۷۲ مورد طلاق داشتیم، ۲۴ هزار و ۲۶۲ مورد هم ولادت  که متاسفانه نسبت به سال ۱۴۰۰کاهش ۶/۲ درصدی داشته است‌.

خدادادی: در خصوص  قانون جوانی جمعیت تاکید کرد:  دوماده شامل اداره ثبت احوال  شده که باید آمار و ارقام را به صورت ماهانه و سالانه به ارگان و سازمان هایی که نیاز دارند جهت اجرای قانون جمعیتی جوان در استان کرمانشاه اعلام کنیم.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار