استان یزد از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه میزبان بیست و سومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان است.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 08 May 2023

مجتبی موحدی‌نیا در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بیست و سومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان با محوریت تازه‎های اعصاب کودکان از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که عمده مقالات پذیرفته شده اند، افزود: این کنگره  برای اولین طی چهار روز و با حضور ۷۰ سخنرانی در استان یزد برگزار می‌شود.

دبیر علمی این همایش گفت: در این کنگره و در قالب برگزاری پنل‌های تخصصی به دو موضوع بیماری صرع و بیماری های عصب – عضله به ویژه بیماری اس ام ای پرداخته می‌شود.

موحدی‌نیا در ادامه با بیان این‌که رشته مغز و اعصاب کودکان از سال ۱۳۶۷ وارد ایران و سال بعد اولین دستیار تخصصی این رشته تربیت شد، تصریح کرد: این رشته که محدوده سنی بیماران آن از نوزادی تا پایان ۱۸ سالگی است، از حدود ۳۰ سال قبل اولین فارغ التحصیلان خود را داشته ولی هم اکنون بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر فوق تخصص اعصاب کودکان در کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها ۶۰ درصد بیماری‌های صرع و تشنج در جامعه مربوط به کودکان است و ۲۰ درصد موارد صرع در کودکان مقاوم به درمان هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار