مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: خشکی سراب نیلوفر بر اثر احداث چاه های غیر مجاز و کشت های آب بر است که نیازمند رصد و کنترل می باشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 09 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت سراب نیلوفر اظهار کرد: سراب نیلوفر از جهت پرندگان آبزی یا کنار آبزی و این زیست مندانی برای ما اهمیت دارد اما بحث حفاطت ومدیریت آن با طرح گردشگری است.

وی افزود: از این لحاظ با بازدیدی که داشتیم حدود 70 الی 80 درصد سراب آب دارد اما به دلیل برداشت های بی رویه که از آنجا صورت  گرفته و چاه های غیر مجاز در حاشیه سراب ایجاد شده در معرض خشکی قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه سال گذشته این سراب به کلی خشک شد
و امسال هم نگرانی هست که اگر استفاده بی رویه از آب آن صورت گیرد مجددا خشک شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: اگر چه امسال بارندگی خوبی داشتیم اما چاه های اطراف زمین های کشاورزی که اغلب آبی بوده و از گذشته احداث شده باعث خشکی سراب می شوند.

جلیلیان تاکید کرد: این  معضلی است که در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح شده و قول دادند از طریق آب منطقه ای با چاه های غیر مجاز برخورد کنند و جهاد کشاورزی از کشت پر مصرف در آن حوالی ممانعت کند.

وی گفت: اگر برداشت بی رویه نشود و کشت های پر آب بر نباشد، سراب زنده می ماند، بارندگی هم نیازمند رصد می باشد که به حد نرمال نرسیده است. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار