مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: میزان تولید گوگرد در شش ماهه سال 93 حدود 270 هزارتن بوده که بر اساس آمار مربوطه این میزان تولید گوگرد در شش ماهه 94 به 278 هزار تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 12 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، ناصر اسلامی در حاشیه بازدید کارگروه طرح تدوین استانداردها و روش‌های حمل و نقل وزارت نفت از پالایشگاه خانگیران اظهار کرد: این مجتمع گازی از زمان راه‌اندازی همواره با تلاش متخصصان داخلی روز به روز به جلو حرکت کرده به طوری که بیشتر قطعات مورد نیاز صنعت گاز، به دست جوانان این مرز و بوم در این پالایشگاه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت تامین گاز شش استان شمال و شمال شرق کشور را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر پنج واحد تصفیه گاز، سه واحد نم‌زدایی گاز شیرین، چهار واحد گوگردسازی و واحد ذخیره سازی گاز طبیعی در این مجتمع فعال است به طوری که توان روزانه گاز تولیدی این واحدها به بیش از 60 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین روزانه 2 هزار تن گوگرد در این مجتمع تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

اسلامی ادامه داد: میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران در شش ماهه نخست سال 93 حدود 435 میلیون متر مکعب بوده که این آمار در شش ماهه نخست سال 94 به 894 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: این آمار حاکی از رشد 106 درصدی میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن ذخیره‌سازی شوریجه نسبت به سال گذشته است.

اسلامی بیان داشت: میزان گاز ترش دریافتی در شش ماهه نخست سال 93 از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران سرخس 6 میلیارد و 720 میلیون متر مکعب بوده است که این آمار در شش ماهه نخست امسال به 6 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تاکید کرد: در بخش گاز ترش، شاهد رشد 1.2 درصدی دریافت گاز بوده‌ایم.

وی در ارتباط با میزان تولید گوگرد در این مجتمع گازی گفت: میزان تولید گوگرد در شش ماهه سال 93 حدود 270 هزارتن بوده که بر اساس آمار مربوطه این میزان تولید گوگرد در شش ماهه 94 به 278 هزار تن افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار