فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: امنیت و آرامشی که امروز در مرزهای استان اردبیل وجود دارد، بستری را فراهم کرده تا مسیر توسعه با شتاب و توان مضاعف طی شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی طاهری عصر امروز در نشست تعاملی با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های مرزی امن با پایداری و ارتقا شاخصه‌های سلامت مرزها و ارتقا ایمنی آنهاست به طوریکه ما با دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و ساحل‌بندی رودهای مرزی سعی داریم تا این مناطق بیشتر مورد حفاظت و صیانت قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه امروز مرزداران و مرزنشینان ما باید از توان و قدرت همه‌جانبه اقتصادی، کسب مهارت‌های بیشتر و توان‌افزایی مضاعف برخوردار شوند، تصریح کرد: در همین راستا انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مرزبانی و آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی استان هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری با فنی و حرفه‌ای را ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار به سربازان وظیفه اعلام کرد و گفت: ما آمادگی ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای توان‌افزایی سربازان را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف داریم.

طاهری این آموزش‌ها را شامل آموزش نگهداری خودرو، جوشکاری فشار میلگرد، رایانه‌کار درجه آی.سی.دی.ال، تعمیرات، تجهیزات، سیم‌کشی ساختمان، پخت نان و آشپزی اعلام کرد و افزود: همه این آموزش‌ها با هدف خودکفایی و خودگردانی سربازان وظیفه انجام می‌شود.

وی خواستار ارائه این آموزش‌ها توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به نیروهای مرزبانی شد.

طاهری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه فرماندهی مرزبانی استان استفاده از توانمندی و استعداد نیروها در امر بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف خودکفایی و خودگردانی مرزبانی استان برای پاسداری از مرزهاست.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز اضافه کرد: هدف از انعقاد این تفاهمنامه توانمندسازی و ارتقا مهارت در ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای سربازان وظیفه در حین خدمت و بعد از آن است.

یونس ممی‌زاده پادگان را بستر و فرصتی مناسب برای کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان وظیفه اعلام کرد.

وی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقا مهارت‌های آنها در هنگام سپری شدن دوران سربازی است که اسباب توانمندسازی آنها برای ورود به بازار کار را مهیا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار