کد خبر: ۱۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 12 October 2015
ملک سلمان، با تعریف و تمجید از نقش عربستان در فاجعه «منا» تأکید کرد که اجازه سوء استفاده از این حادثه را به هیچ کسی نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، در نشست امروز هیأت وزیران این کشور در ریاض، بدون اشاره به روند تحقیقات و دلایل وقوع فاجعه «منا» گفت: عربستان به هیچ دست پشت پرده‌ای اجازه نخواهد داد تا نقش کشور را در خدمت رسانی به حجاج بیهوده و ناکارآمد جلوه دهد و باعث تفرقه در جهان عربی و اسلامی شود.

پادشاه سعودی که هم زمان ریاست هیأت وزیران را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: سخنانی که ناشی از بی مسئولیتی و تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از حادثه منا است و با هدف ایجاد تفرقه در جهان اسلام صورت می‌گیرد، باعث نمی‌شود نقش عربستان سعودی در خدمت به حجاج تحت تأثیر قرار گیرد.

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده است که در فاجعه رخ داده در روز عید قربان در منطقه «منا» 769 نفر کشته و 934 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این آمار در حالی است که رسانه‌های اروپایی و آمریکایی تعداد کشته شدگان را بیش از 1400 نفر اعلام کرده‌اند و مسئولان ایران نیز اعلام کرده‌اند تعداد کشته‌های فاجعه منا، حداقل 4 هزار نفر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار