تابناک: مدیر نظارت بر محصولات غذایی و آرایشی غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه محصولي به نام آبلیموی مصنوعی نداریم، گفت: تمام واحدهاي توليدي كه با اين عنوان آبلیمو توليد مي‌كردند توقیف شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 13 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید عیسی موسوی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون کارخانه‌هایی که مجوز و پروانه توليد می‌گیرند موظف به استخدام يك مسئول فنی برای کنترل و نظارت بر محصولات هستند و اين کارشناسان ناظر به صورت روتین و مستقیم از کارخانه‌ها بازرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار کارخانه مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی در سطح استان وجود دارد، افزود: علی‌رقم کمبود نیرو، نظارت‌های خوبی در سطح استان از اين واحدها انجام می‌شود. با توجه به اینکه هرساله به تعداد کارخانجات مواد آرایشی و بهداشتی و غذایی افزوده می‌شود، کمبود نیرو نظارتی در استان و کشور یک مشکل است.

مدیر نظارت بر محصولات غذایی و آرایشی غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مردم را به عنوان چشم‌های سازمان غذا و دارو تعبیرکرد و ادامه داد: مردم می‌توانند مستقیم با سازمان در تماس باشند و تخلفات را گزارش دهند و در همين راستا اعتماد مردم به دستگاه‌های نظارتی باید تقویت شود.

موسوی با اشاره به اینکه درصورت وجود تخلفی در استان منتظر نمی‌مانیم که از مسئولان کشوري به ما گوشزد کنند، گفت: معاونت غذا و دارو از ناظران خوبی دارد و در صورت مشاهده تخلف سریع در این خصوص اقدام می‌کند و کالاهای غیر قابل مصرف و مرجوع از چرخه مصرف خارج و معدوم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 واحد فعال صنعتی در استان از سازمان غذا و دارو پروانه بهره‌برداری دریافت کردند، اضافه کرد: 22 کارشناس شبکه‌های بهداشت، 29 کارشناس در ستاد مدیریت شکایات غذا و دارو، سه بازرس اداره آرایشی بهداشتی و14 بازرس اداره غذا و دارو در خصوص بازرسي از واحدهاي توليدي فعال هستند.

مدیر نظارت بر محصولات موادغذایی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: نشان ایمنی و سلامت به تمام کالاها داده نمی‌شود و تنها محصولات سلامت محور اين مجوز را دريافت مي‌كنند كه در استان اصفهان تنها یک واحد لبنیات برای سه محصول خود این نشان را دریافت کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار