رییس پارک علم و فناوری قم گفت: سالیانه حدود ۱۰۰ اختراع در قم برای داوری ارائه می‌شود که به طور میانگین ۵۰ درصد آن‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 17 June 2023

خیرالله رهسپار فرد روز شنبه درگفت‌وگویی پیرامون این موضوع بیان داشت: روند ارائه اختراعات برای داوری درقم طی سال‌های اخیر رو به رشد است و بیشتر مخترعان استان را اساتید دانشگاه، دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با وجود اینکه برخی از اختراعات استان به مرحله تولید انبوه نیز می‌رسد اما بیشتر آن‌ها به دلیل آن‌که مخترعان علاقه‌ و یا بستر لازم برای تجاری سازی محصول خود را ندارند، در همان مرحله نمونه اولیه می‌ماند که در اینجا پارک علم و فناوری قم برای ادامه کار آماده حمایت از مخترعان استان است.

رئیس پارک علم و فناوری قم ادامه داد: بر اساس این راهبرد، هر مخترعی که اختراع آن در مرحله داوری مورد پذیرش قرار گیرد و بر اساس نظر کارشناسان قابلیت تولید انبوه را داشته باشد در صورت تمایل به ادامه کار، می‌تواند از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش استفاده کند و ما در این مسیر حامی وی خواهیم بود.

گفتنی‌است پارک علم و فناوری قم از جمله پارک‌های موفق کشور در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و نوآور است و در همین رابطه سال گذشته جایگاه پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ ارتقا یافت که نشان دهنده اجرای موفق برنامه‌های این مجموعه برای گسترش علم و فناوری در سطح ملی و استانی است.

فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه طی سال‌های اخیر در قم گسترش قابل توجهی داشته‌است و اکنون تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی در زمینه صادرات و حضور موفق در بازارهای بین‌المللی نیز نقش آفرینی کنند.

در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در زیست بوم فناوری و نوآوری قم شامل پارک علم و فناوری، مراکز رشد و مجموعه‌های صنعتی استان فعالیت دارند؛ همچنین بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۴۸ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار