مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری مذهبی دراین استان، گفت: در حال حاضر 100 طلبه مسلط به زبان خارجی در حوزه گردشگری مذهبی استان یزد فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 25 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری که به منظور بزرگداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار شده است، اظهار کرد: تقویت جایگاه مساجد به عنوان محلی برای ساماندهی مسائل و دغدغه‌های روز جامعه از جمله اولویت‌های اجرایی این سازمان است.

وی افزود: هر میزان که مسجد بتواند به عنوان اصلی‌ترین نهاد در محلات نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، فرآیند توسعه همه جانبه بیشتر و بهتر انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با بیان این‌که نقش مساجد باید به عنوان دستگاه فرهنگی در محلات نقش آفرینی کنند، گفت: ما در تلاشیم تا نقش امام مسجد را در محلات پررنگ‌تر کرده و نظارت لازم برای پویایی بیش از پیش مساجد را تقویت کنیم.

حجت الاسلام نجیمی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اولویت‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی در استان یزد دانست و بیان کرد: امر به خوبی اولین فرمان است اگر دستگاه فرهنگی به درستی آن را اجرایی کند نوبت به انجام منکرات نمی‌رسد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگانی طلاب یزدی و ساکن قم را از جمله رویکردهای جدی سازمان تبلیغات اسلامی در استان یزد عنوان و تصریح کرد: یکصد روحانی مسلط به زبان‌های مختلف خارجی در زمینه توسعه و تقویت گردشگری مذهبی با استفاده از ظرفیت مساجد در کنار سایر دستگاه‌های متولی گردشگری در استان همکاری دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این‌که باید از گردشگری مذهبی به دلیل ظرفیت‌های مناسب آن بیش از پیش استفاده شود، اظهار کرد: بسیاری از روحانیون و طلاب جوان فعال در حوزه گردشگری مذهبی به سه تا چهار زبان مسلط هستند و ما بنا داریم از این ظرفیت استفاده را لازم را ببریم.

نجیمی از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد استان خبر داد و تأکید کرد: به توصیه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد این کمیته تشکیل شده و جلسات آن با حضور اعضا و نخبگان فرهنگی به صورت منظم برگزار می شود تا با بررسی مسائل و مشکلات مساجد، برای توسعه فعالیت‌های این مراکز فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با حضور ۱۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر دور اول دوم خبر داد و تصریح کرد: توسعه این مدارس با همکاری سایر بخش‌ها جزو برنامه‌های مهم و محوری تبلیغات اسلامی است که در یزد بیش از گذشته پیگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در پایان اجرای طرح تجربه‌نوردی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این سازمان در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: فایل صوتی و تصویری از زندگی فرهیختگان دینی و بزرگان عرصه تبلیغ تهیه و اولین نسخه آن با ثبت نکته‌های ناب زندگی ۳۰‌ روحانی برجسته در یزد به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار