دبیر جامعه روحانیت مبارز ؛
دبیر جامعه روحانیت مبارز در نشست جهاد تبیین قرارگاه انقلابی سلام‌ در اصفهان گفت‌ : رهبر انقلاب مشارکت بالا در انتخابات خواسته است و همه باید در این راستا تلاش کنیم این مهم محقق گردد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 08 July 2023

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضاییه و دبیر جامعه روحانیت مبارز شامگاه جمعه 16 تیرماه در مسجد کازرونی اصفهان اظهار داشت: شخصیت امیر المومنین (ع) دریایی ناشناخته است.

وی ادامه داد: نهج البلاغه امام علی (ع) به عنوان بخشی از سخنان امام علی (ع) راه را نشان میدهد و برغم نشرهای متعدد در بعد از انقلاب ولی جامعه ما با این سخنان فاصله دارد.

پورمحمدی اظهار کرد: اگر می‌گوییم جامعه باید به امیر‌المومنین (ع) متمسک‌ شود، یعنی اینکه قوه قضاییه در اجرای عدالت، مجلس و دولت، مدیران، مردم، جوانان، زنان و همه باید در عمل به ایشان متمسک‌ شوند و گر نه تمسک در گفتار و شعار کافی نیست و در سخنان ایشان است که هر کس ما را دوست دارد در عمل باید به آنچه می‌گوییم عمل کند.

وی با اشاره به توصیه‌های حضرت علی (ع) به محمد ابن ابی‌بکر، گفت: نترسیدن جز از خدا و اجرای دستور الهی، یکی بودن قول با عمل و صداقت در گفتار، پرهیز از دوگانه‌گویی، عمل کردن برای مردم همانند عمل کردن برای خویشان، حجت داشتن برای عمل در نزد خدا، سامان دادن امور مردم، فرار نکردن از مشکلات و سختی‌ها، نترسیدن از سرزنش‌ها در راه خدا، الگو بودن برای مردم و برنامه ریزی برای ترویج معروف‌ها و از بین رفتن منکرات از طریق سازو‌کارها از جمله توصیه‌های ایشان به محمد ابن ابی‌بکر است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه حرف ما را قبول کند و به سخنان ما امیدبخش ما اطمینان داشته باشد، باید جامعه از ما صداقت ببیند ولی اگر دوگانه‌گویی دیده شد مردم از ما فاصله می‌گیرند و لذا مدیران جامعه اسلامی که داعیه بیشتری دارند باید بیش از دیگران به توصیه‌های دینی عمل کنند.

 دبیر جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود دروغ‌هایی به امام (ره) و رهبری نسبت داده می‌شود و با سواستفاده از فضای مجازی بی‌پروا هر دروغی را به اسم انتقاد مطرح می‌کنند و برخی مسایل را با بزرگنمایی مطرح می‌کنند، ولی از دستاوردهای عظیم انقلاب غافل هستند. در حالی‌که امروز انقلاب ما در برابر آمریکایی که یک روز در این کشور خط مشی تعیبن می‌کرد، محکم ایستاده است و قدرت بزرگی تولید کرده است.

وی گفت: دموکراسی واقعی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و این دستاوردی است که از اسلام گرفته است و امروز هم امروز رهبری از ما رقابت سالم در انتخابات می‌خواهد.

پورمحمدی ادامه داد: مشکلات را باید گفت و انتقادات را مطرح کرد ولی در عین حال نیمه پر لیوان را هم باید دید و برای نیمه خالی نیز با نگاه به نیمه پر برنامه ریزی کرد و اگر نه تکرار کمبودها کار بجایی نمی‌برد و باید دستاوردهای عظیم را دید و گفت.

وی تصریح کرد: مدیران جامعه وظیفه دارند در برابر منکرات با ترتیبات تشکیلاتی و ساختاری و برنامه عملی برای رفع آن داشته باشند و گر نه صرف گفتن این مشکلات کار به جایی نمی‌برد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش غدیر در معرفی امامت، تاکید کرد: اسلام بدون مدیریت به نتیجه نمی‌رسد و لذا وقتی امامت معرفی شد دین تکمیل شد. 

وی اضافه کرد: باید برای آینده برنامه‌ریزی داشت و اهداف عالی را مدنظر داشت نه اهداف باندی، جناحی و امثال آن زیرا رهبری از ما اقتدار و شور انتخاباتی را خواسته‌اند و بهترین نمود آن در انتخابات است.

پورمحمدی بیان کرد:  اگر مشارکت بالا می‌خواهیم نیروهای ارزشی و انقلاب باید منسجم شوند. ویژگی‌ها را منسجم کنیم و بهترین‌ها را برای شهر و استان انتخاب و معرفی کنیم.

وی ادامه داد: لازم است طبق اصول رقابت سالم برنامه ریزی کنیم و تلاش کنیم و پیروز شویم نه اینکه رقیب را کنار بگذاریم و از این طریق پیروزی را برای خود ایجاد کنیم. باید خود را مهیا کنیم تا با معرفی کاندیداهای خوب و دارای شایستگی، اطمینان را جلب کنیم و به میدان رقابت رویم.

دبیر جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: از سوی دیگر افرادی که ادعای پیروی از خط امام دارند نیز اگر واقعا طرفدار خط امام هستند نسبت به خط امام دفاع کنند و نسبت به جسارت‌هایی که می‌شود از خط امام دفاع کنند و از اینکه طرفداران خود را از دست دهند نترسند و لذا اگر چنین عمل کردید هم از شما حمایت می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: یکی از اصول مهم خط امام دفاع از رهبری و ولایت فقیه است و لازم است از آن دفاع کنند. افرادی که می‌خواهند کار کنند طبق قانون التزام به قانون داشته باشند طبق قانون ورود پیدا کنند تا نشاط ایجاد شود.

پورمحمدی با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب  در خصوص امنیت، سلامت و شور انتخاباتی، تصریح کرد: دست‌اندرکاران انتخابات برای سلامت، مشارکت بالا و امنیت برنامه ریزی کنند و تلاش کنند قانون حاکم شود و اجازه ندهند که این تلقی اشتباه ایجاد شود که برخورد سلیقه‌ای صورت می‌گیرد و لذا باید اقناع به وجود بیاوریم بلکه باید ملتزم به قانون بود ولو به ضرر خودمان باشد.

وی تاکید کرد: دست اندرکاران اقناع اجتماعی ایجاد کنند تا امید آفرینی ایجاد شود و فرصت برای افرادی که به اسلام ملتزم هستند، مدافع انقلاب هستند، مطابق قانون عمل می‌کنند فراهم شود، حتی اگر با سلیقه ما همراه نیستند اجازه دهیم که وارد شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار