امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ائمه جماعت باید به صورت خلاصه، مفید و جذاب اصل توحید و خداشناسی را در مدارس بیشتر بیان کنند و با دوستی با دانش‌آموزان و معلمان، تلاش کنند تا تفکر و تدین به جایگاه درستی در نظام آموزشی برسد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 11 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار ائمه جماعت مدارس ناحیه یک شهر یزد با اشاره به اهمیت انتخاب شایسته در قرآن کریم اظهار کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری مبنی بر اهمیت شنیدن صحیح و تاکید بر انتخاب شایسته وجود دارد. امام موسی کاظم(ع) در ذیل این روایات بر سفارش خداوند متعال بر تفکر و تعقل نیز تاکید کرد. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه حضرت علی (ع) نیز بر دو علم شنیداری و علم تحقیقی نیز بسیار تاکید کردند، تصریح کرد: علم شنیداری تنها بازگوکننده است و در جهان امروزی طرفدار زیادی ندارد اما از دید امام علی(ع) علم تحقیقی علمی است که در قلب انسان جای داشته باشد، در وجود انسان شکفته، حلاجی، تحلیل و تولید شود. 

وی افزود: خداوند در تمام موارد به انسان سفارش کرده که در جهان اطراف خود تفکر کند و برای انتخاب شایسته، تشخیص خوب از بد و پیروی از احسن، از عقل استفاده کند. 

امام جمعه یزد تفکر، تعقل و تدین در خداشناسی، هویت‌یابی صحیح و الگوگیری را بسیار مهم دانست و بیان کرد: نیاز است نظام آموزش و پرورش کشور در راستای افزایش و ارتقاء این سه اصل گام بردارد و برنامه ریزی کند تا دانش‌آموزان فکر و خلاقیت خود را افزایش دهند. 

آیت‌الله ناصری ادامه داد: دانش‌آموزان امروزی در آماج اطلاعات فضای مجازی قرار گرفته‌اند و تنها با کمک تفکر و تدین است که می‌توانند در این فضا خوب را از بد تشخیص دهند. 

وی افزود: در زمانی که غرب دوران جاهلیت را می‌گذراند، ایرانیان و مسلمانان به درجاتی از علم رسیده بودند که به نقاط مختلف جهان علم خود را صادر می‌کردند. 

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید دین و خداشناسی نسل جدید را بیشتر مورد پژوهش قرار دهیم، گفت: ائمه جماعت باید به صورت خلاصه، مفید و جذاب اصل توحید و خداشناسی را در مدارس بیشتر بیان کنند و با دوستی با دانش‌آموزان و معلمان، تلاش کنند تا تفکر و تدین به جایگاه درستی در نظام آموزشی برسد.

وی با بیان اینکه غرب از پیشرفت‌های علمی ایران هراس جدی دارد افزود: غرب تاریخ خود را از تاریخ ایران ساخت، منابع خود را از منابعی که در ایران وجود داشت پر کرد و علم خود را از ایرانیان گرفت و امروز تلاش می‌کند تا ملت ایران نتوانند دوباره به جایگاه واقعی خود برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار