استاندار یزد در آئین بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی مطرح کرد؛
استاندار یزد با تمجید از شخصیت برجسته «استاد مهدی آذر یزدی» به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ استان و کشور گفت: لازم است با برنامه ریزی های دقیق، رویدادهای ادبی «مهدی آذر یزدی» در سطح ملی و بین المللی برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 11 July 2023
ضرورت برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویدادهای ادبی «مهدی آذر یزدی» در سطح ملی و بین المللی

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در آئین بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان، کتاب را غذای روح انسان دانست و اظهار کرد: قصه و داستان یکی از مهمترین ابزارهای ساخت شخصیت کودکان و نوجوانان است.
 
استاندار یزد ادامه داد: بخش اعظم شکل گیری شخصیت کودکان ایرانی، مرهون داستان‌های پر حکمت و آموزنده پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ ها و قصه‌های استاد مهدی آذر یزدی است.
 
وی از مهدی آذر یزدی به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ استان و کشور یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تربیت شخصیت هایی نظیر مهدی آذر یزدی، یزد کماکان پیشقراول حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کشور باشد.
 
دکتر فاطمی با اشاره به نقش برگزاری رویدادهای ادبی، تکریم شخصیت های ادبی و ترویج و تبیین آثار آنها در گسترش جریان کتاب و کتابخوانی، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه های مهم مورد پیگیری استان است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: افزایش کتابخوانی و انس با کتاب  سبب کاهش آسیب های اجتماعی و بالندگی روز افزون استان می شود.
 
وی سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار مهدی آذر یزدی را موید جایگاه و شخصیت برجسته این نویسنده بزرگ کشور دانست و اضافه کرد: باید برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری رویدادهای ادبی «مهدی آذر یزدی» در سطح ملی و بین المللی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار