مدیرکل محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال ٢ واحد صنعتی، تولیدی آلاینده محیط زیست در استان کرمانشاه پلمب شدند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 16 July 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: محیط زیست به عنوان یک سازمان حاکمیتی و نظارتی بر اساس قانون مرجع تشخیص آلایندگی‌ها است و قانونگذار اختیاراتی را بر اساس ماده‌های قانونی در راستای بهسازی، برخورد و معرفی به مراجع قضایی به سازمان محیط زیست داده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴٣ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی را به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی بر اساس قانون به عنوان لیست صنایع آلاینده معرفی کردیم که بعد از اخطار فرصتی یک الی ٢ ماهه به این واحد‌ها برای اصلاح سیستم داده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر بعد از مدت تعیین شده مشکل زیست‌محیطی واحد تولیدی یا صنعتی رفع شد، کارشناسان پایش ما به بازدید محل رفته و در صورت تایید از لیست صنایع آلاینده حذف می‌شوند.

جلیلیان تشریح کرد: محیط زیست واحد‌هایی که در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته را به اداره مالیات معرفی کرده و شهرداری یک هزارم درصد از درآمد این واحد‌ها را دریافت می‌کند تا محیط زیست در راستای بهسازی فضای شهر، درختکاری و پسماند‌ها صرف کند.

وی تاکید کرد: قانون‌گذار به لحاظ تشویقی واحد‌هایی که مسائل زیست‌محیطی را رعایت کنند هر ساله به عنوان «صنعت سبز» معرفی می‌کند و از دست رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت می‌کنند که سال گذشته در کرمانشاه هشت مورد لوح تقدیر دریافت کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ٢ هزار و ۴٠٠ مجوز زیست محیطی برای واحد‌ها صادر و حدود ١٠ هزار بازدید صنایع توسط کارشناسان پایش محیط زیست استان کرمانشاه انجام شد.

جلیلیان اضافه کرد: امسال ٢ مورد از واحد‌های دارای آلایندگی بعد از صدور اخطاریه و عدم رعایت اصول زیست‌محیطی در مهلت مقرر شده به مراجع قضایی معرفی و حکم پلمب شان اخذ شد.

وی عنوان کرد: یکی از این واحد‌ها همچنان تعطیل است و واحد دیگر با حکم قاضی و دادستان فک پلمب شده و بر اساس آنالیز همکاران به حد استاندارد رسیده است با واحد‌های صنعتی آلاینده مماشات نمی‌کنیم و هدف ما اشتغال و تولید همراه با توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار