مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: پرونده متقاضیان ساخت ۶ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن از سوی این اداره کل به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 18 July 2023

روح الله عمادی با بیان اینکه به منظور کاهش قیمت و تامین نیاز مسکن کشور طرح "نهضت ملی مسکن" در دولت سیزدهم اجرایی شده است بیان کرد: از این تعداد متقاضی برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عقد قرارداد انجام شده و انعقاد قرارداد سایر متقاضیان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در تمام شهرستان های استان خوزستان افزود: زمانی که متقاضی به بانک معرفی می‌شود به این معنای انجام مقدمات کار است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اظهار کرد: در مجموع هفت هزار و ۶۰۰ متقاضی ساخت مسکن به بنیاد مسکن ابلاغ شده که از این تعداد فرآیند ساخت برای ۶ هزار ۳۰۰ نفر آغاز شده است.

عمادی با بیان اینکه قرارداد ساخت مسکن با سه هزار و ۵۹۰ نفر نهایی شده ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی نیز زمین های خود را برای انجام عملیات اجرایی ساخت دریافت کرده‌اند.

به‌کارگیری مشاوران ذیصلاح با هدف افزایش ضریب ایمنی پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن

وی توجه به امنیت ساخت و ساز و مقاوم بودن ساختمان را در اولویت اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: ساخت مسکن با کیفیت از اولویت‌های این طرح است، طبق دستور وزارت راه و شهرسازی از مشاوران ذیصلاح برای ساخت مسکن در این طرح استفاده می‌شود که این اقدام ضریب ایمنی ساختمان‌ها را بالاتر می‌برد.

وی با بیان اینکه پروژه ها در تامین مصالح با مشکلی روبه‌رو نیستند گفت: یکی از پروژه های بزرگ در قالب این طرح ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در منطقه سپیدار اهواز است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

عمادی ادامه داد: از ۲ منبع تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخت واحدهای مسکونی در قالب این طرح انجام می‌شود.

ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شده که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است و باید در مدت چهار سال ساخته شود.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دستگاه‌های مرتبط با ساخت مسکن همچون اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان واگذار شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار