دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث هشت هزار و ۶۱ ولحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 31 July 2023

عطاء اله اکبری در جلسه شورای عالی مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم در تلاش است تا با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کند که یکی از مهم‌ترین راهکارها برای اجرا و شتاب‌بخشی در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن محسوب می‌شود  زمین برای ساخت ۸۷ هزار  ۹۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان های استان بجز زاهدان و چابهار تامین گردیده که تاکنون زمین برای ساخت هشت هزار و ۶۱ نفر واجد شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می رود، گفت: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۷۶۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر این استان در این طرح نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۸۲۶ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده اند و مابقی نیز در حال انجام است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تاکنون ۲۵ هزار و ۵۹۹ نفر از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در این استان اقدام به واریز وجه نموده اند که ۹۰ درصد آنان به پروژه ها وصل شده اند. 

اکبری از بهره برداری از حدود ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در هفته دولت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی مطلوب این طرح مهم ملی در استان تمام تلاش ها بر این است تا همزمان با هفته دولت ۹ هزار و ۵۹۰ واحد در مناطق روستایی و شهری استان آماده تحویل به متقاضیان گرامی شود.

وی از اشتغال ۳۲ هزار و ۶۸۵ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ساخت و ساز مسکن در قالب این طرح ملی علاوه بر ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجهی از افراد جویای کار سبب فعال شدن بخش‌هایی مختلف اقتصادی از جمله واحدهای تولید و کارخانه های تولید مصالح ساختمانی طبیعی و تجهیزات داخلی  شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۸ واحد ویلایی طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است که به افراد واجد شرایط در شهرستان های مشمول واگذار می شود.

اکبری به ساماندهی مشاورین املاک در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن و شناسایی متخلفان طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک از تیرماه امسال در این استان در دستور کار قرار گرفت بطوری که در قالب اجرای این طرح بنگاههای مشاور املاک غیرمجاز در قالب زمانبندی مشخص شده، شناسایی و بانک اطلاعاتی لازم از این صنف مشخص و متخلفان اخطاریه‌های لازم را دریافت کنند تا تعیین تکلیف این واحدهای صنفی انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا طی این مدت بیش از ۲۳۱ بازرسی از مشاوران املاک زاهدان در قالب گشت‌های مشترک این اداره کل، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته ۹ بنگاه معاملات املاک متخلف  پلمپ شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار