فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(س):
فرمانده قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) گفت: امنیت و توسعه مولفه‌های لازم برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در شمال غرب کشور است و اهالی رسانه می توانند به تحقق بیش از پیش این دو مهم کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰ 09 August 2023

سردار علی اکبر پور جمشیدیان شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای رسانه افزود: شمال‌غرب کشور نیازمند به توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها بوده ولی مسایل عمران و آبادانی در آن دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه به این منطقه به دلایل مختلف کمتر توجه شده است، اظهار کرد: به دنبال حفظ امنیت در این منطقه با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: انتظار داریم برای آبادانی این خطه رسانه یاریگر مسوولان قرارگاه باشد تا بتوانیم افکار مسوولان کشورمان را به این سمت که به توسعه و پیشرفت این خطه توجه کرده و امنیت تثبیت شود متقاعد و معطوف کنیم.

وی تاکید کرد: مسایل فرهنگی و اجتماعی مسایل بعدی است و در این حوزه احساس می‌شود که نیاز داریم در شمال غرب کشور سرمایه گذاری بیشتری شود و اصحاب رسانه در خط مقدم این کار هستند و تاثیر گذارند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدا الشهداء(س) گفت: لازمه این موضوع افزایش تعامل ما با رسانه است و انتظار می‌رود کمک شود و مشاوره‌های خود را از این مجموعه دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های خبرنگاری این است که یک نگاه انقلابی و جهادی به مسایل داشته باشند، افزود: شجاعت، صراحت و صداقت خوب است ولی دلسوز نظام و انقلاب بودن لازم است و با این نگاه باید حرکت کرد و به سمت مسایلی رفت که ضرورت بیشتری برای نظام و انقلاب دارد.

درک موقعیت مخابره رویدادها از ویژگی های خبرنگار انقلابی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) نیز در این آیین گفت: موقعیت شناسی و درک اینکه چه مطلبی در چه زمانی مخابره شود از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی افزود: توجه به اصالت خبر و منافع ملی و استراتژیک جمهوری اسلامی نکته بعدی است که نیاز به توجه خبرنگاران دارد.

 

وی با بیان اینکه صداقت در انتشار خبر نکته سوم است، اظهار کرد: بزرگترین خبرنگار تراژدی کربلا حضرت زینب (س) است که بدون کم و کاست حادثه کربلا را مخابره کردند.

به گفته حجت الاسلام جلیلی، یک خبرنگار انقلابی باید چشم تیزبین جامعه و به دنبال دردها و مشکلات مردم باشد نه فقط راوی باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) با بیان اینکه خبرنگار با بصیرت انقلابی باید برای مسایل راهبرد بدهد، تاکید کرد: انعکاس خدمات نظام و انقلاب که از آن غفلت شده مساله دیگری است که باید اهالی رسانه به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: اغلب اوقات می‌بینیم دشمن عرصه را از ما گرفته و خبرهای دروغ و غیر واقعی را به خورد جوانان ما می‌دهد و در این شرایط یک خبرنگار انقلابی لازم است به رغم جنگ روانی دشمن و مشکلات و کمبودها، این نوع خبرها را تشخیص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی اضافه کرد: خبرنگار باید این واقعیت‌ها را منعکس کند و به نسل جوان تحویل دهد و بر حل مشکلات مردم سماجت کند و پیگیر رفع نارسایی‌ها و کمبودهای جامعه باشد.

این نشست به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه در ارومیه برگزار و از تعدادی از خبرنگاران تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار