مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه مجوز ساخت یک شرکت شیمیایی و پتروشیمی در امیدیه صادر شده است گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 09 August 2023

حمید رضا فلاح بیان کرد: شرکت شیمیایی و صنایع پتروشیمی "آوات اورامان امیدیه" می‌تواند یک‌تحول بزرگ در زمینه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان ایجاد کند.

وی گفت: در دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، تفاهم نامه‌ای بین اداره کل صمت و استانداری خوزستان و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و در نهایت جواز تاسیس شرکت شیمیایی آوات اورامان سهامی خاص صادر گردید.

مدیر کل صمت خوزستان میزان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این شرکت را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که باعث ایجاد ۱۵ هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد شد.

وی گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند تحول و الگوی خوبی در زمینه راه اندازی خوشه های پائین دستی صنعت پتروشیمی باشد افزود: با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان اشتغال بومی درشهرستان‌ها را رونق بخشید.

خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است‌.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار