مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در راستای نظارت و کنترل بازار املاک و مستغلات، مشاورین املاک متخلفی که پلمب می‌شوند، اگر بدون اخذ مجوز‌های قانونی اقدام به ابطال پلمب کنند، با برخورد قاطع قضایی روبرو می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 10 August 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمودرضا طالبان در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات فارس که به ریاست استاندار برگزار شد، گفت: تا کنون ۱۱۹۲ گشت بازرسی با هماهنگی و حضور فرمانداری، اتاق اصناف، اتحادیه املاک، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن انجام شده است.

او گفت: در این بازرسی‌ها، ۱۵۸ مشاور املاک پلمب شده و میزان ۱۵۰میلیارد ریال جرایم تعزیرات اخذ شده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات فارس عنوان کرد: عمده تخلفات مشاورین املاک در این بازرسی‌ها، نداشتن پروانه کسب، گرفتن کمیسیون اضافی و نگرفتن کد رهگیری عنوان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بازرسی‌ها و برخورد‌ها با مشاورین املاک باید اثرگذار و هدفمند باشد تا از سوداگری در این بازار جلوگیری شود.

همچنین در ادامه این جلسه مصوباتی به تصویب رسید از جمله پیگیری مالیات بر خانه‌های خالی که توسط راه و شهرسازی شناسایی شده و اداره کل امور مالیاتی با تمام قوا و جدیت باید مالیات آن را اخذ کند.

در این جلسه مصوب شد، علاوه بر سیر مراحل قانونی که مشاورین املاک برای رفع پلمب طی می‌کنند، مجوزات لازم از شهرداری نیز باید اخذ و ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار