معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۸ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیک به ارزش ۳۳ میلیارد تومان در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 14 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حسن میرزاخانی در نشست هم‌اندیشی هماهنگی و تبیین مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۸ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیک به ارزش ۳۳ میلیارد تومان در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این طرح در راستای افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه اجرایی شده اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.

ایشان بیان کرد: سیاست معاونت اقتصادی استانداری این است که جلسات نتیجه محور باشند لذا دبیرخانه کارگروه اجرای این طرح باید ضمن افزایش ارتباط با فرمانداری‌ها نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در شهرستان‌ها اقدام کند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست نیز گفت: مزیت طرح کالابرگ الکترونیک این است که همه خانوارهای یارانه بگیر می‌توانند یک ماه زودتر یارانه خود را دریافت کنند مشروط بر اینکه از ۱۱ قلم کالای اساسی پیش بینی شده خرید داشته باشند.

امیدی افزود: با توجه به تغییر در سیاست‌های حمایتی و تشویقی دهک‌های ضعیف، یارانه خانوارهای سه دهک اول با خرید ۵۰ درصد مبلغ یارانه در طرح کالابرگ الکترونیک به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دیگر مزیت طرح این است که در سال ۱۴۰۲ هرگونه افزایش قیمت در ۱۱ قلم کالای پیش بینی شده توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

ایشان خاطر نشان کرد: خرید از کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و در صورت عدم خرید، یارانه هیچ خانواری قطع نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار