مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان پنج معاونت تخصصی دارد از بهره‌مندی ۱۸۹ هزار کرمانشاهی از خدمات تخصصی بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 21 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، بهزاد شهبازی تعداد مأموریت‌ها، اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت در جامعه، فعالیت دفاتر مشاوره در حوزه طلاق، خود کشی، خانوادگی و اعتیاد و…، راه اندازی و نگهداری تعداد سرپناه‌ها در استان، ساماندهی معتادین متجاهر، اقدامات انجام شده در حوزه سالمندی، مسکن و اشتغال مددجویان، جوانی جمعیتی و ساماندهی کودکان، زنان و دختران بی سرپرست از جمله مطالبی بود که مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این گفتگو به شرح آنها پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان پر مأموریت ۵۲ مأموریت در شرح وظایف خود دارد، اظهار کرد: همچنین این سازمان ۱۶۱ ریز مأموریت داشته که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد پیشگیری و درمان، مرکز درمانی ماده ۱۵ و ۱۶ و صیانت از معتادین به طور جدی دنبال می‌شود.

شهبازی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۸۹ هزار نفر در استان کرمانشاه از خدمات تخصصی سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند و این افراد لزوماً مددجو نبوده بلکه تنها تعداد ۵۰ هزار نفر مددجوی این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه در معاونت پیشگیری فعالیت‌های حوزه پیشگیری در انواع آسیب‌ها دنبال می‌شود، تصریح کرد: یکی از پیگیری‌های انجام شده مربوط به معلولیت و پیشگیری از آن است و به دنبال پیشگیری از اینکه نوزادی به طور معلول از مادر متولد نشود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به ازای هر فرزند معلولی که به دنیا می‌آید ۲۵ درصد احتمال معلول بودن فرزند دوم و ۵۰ درصد معلولیت برای فرزند سوم به شرط معلولیت ۲ فرزند نخست وجود دارد که در این مجموعه پیشگیری‌ها از ۱۳ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر آزمایش ژنتیک هزینه خواهد شد.

شهبازی ادامه داد: مجموعه آزمایشات پیشگیری از معلولیت اگر زوجین مددجو باشند رایگان و در غیر این صورت بر اساس آزمون وسع خانواده‌ها تا سقف ۵۰ در تخفیف در آزمایشات اعمال خواهد شد و و همچنین برای کودکان سه تا ۶ سال تست شنوایی سنجی و بینایی سنجی در زمان مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی انجام می‌گیرد.

اسکان شبانه روزی معلولین اربعین در سرپلذهاب

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و مراجعه گردشگران و زائران به استان کرمانشاه، بیان کرد: با توجه به بازدیدهای این افراد از استان کرمانشاه درصدد آن هستیم که معتادین متجاهر در کمربند شرقی شهر کرمانشاه را جمع آوری کرده و تا چند روز آینده با تمرین اعتبارات انجام شده یک هزار نفر از این افراد جمع آوری خواهند شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با شروع ایام اربعین و پیاده‌روی‌ها چهار موکب تدارک دیده است که یک موکب در مسیر نجف به کربلا استقرار خواهد یافت و از تاریخ یکم شهریورماه به سمت مرز حرکت خواهند کرد.

شهبازی یادآور شد: موکب‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی کرمانشاه راهی می‌شوند در زمینه تعمیرات کالسکه و ویلچر به مردم ارائه خدمات خواهند داشت داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی دیگر از موکب‌ها در نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود.

وی در پایان از اسکان‌های ویژه معلولین خبر داد و گفت: در شهرستان سرپل ذهاب اسکان ویژه معلولین سراسر کشور به طور شبانه روزی در محل بهزیستی این شهرستان مهیا شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار