معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه بیست و ششم به رتبه پانزدهم جهان رسیده است، گفت: در پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه پنجاه و سوم صعود کرده ایم.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 22 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر یونس پناهی با تاکید بر اینکه اختراعات یا ایده‌ها باید منجر به یک محصول یا یک خدمت یا یک تغییر رفتار شود تا شاخص دوم مرجعیت علمی یعنی ترجمان دانش در کشور رشد کند، افزود: در شاخص تولید تکنولوژی، رتبه ایران در سال ۲۰۲۰ در دنیا ۶۷ بود، در سال ۲۰۲۱ این رتبه به ۶۰ رسید و اکنون رتبه ۵۳ دنیا را داریم.
وی از برنامه ریزی برای رسیدن به جایگاه بهتر در جهان و رفع نیاز‌های حوزه سلامت از مسیر تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری خبر داد و گفت: در ۸۰۰ مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاهی به دنبال تحقیقات و تولید علم و فناوری برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و پاسخگویی به نیاز‌های این حوزه هستیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تحقیقات فناورانه و سلول‌های بنیادی، کاهش بیماری و درمان سرطان، تولید دارو‌های گیاهی و کاهش نیاز به واردات دارو، جوانی جمعیت، کاهش معضلات اعتیاد و خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت طرح‌های علمی و پژوهشی قرار دارد.

https://www.iribnews.ir/00GaPc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار