معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد : یک هزار و ۱۰۰ سقط جنین در سامانه سیب ثبت شده که پیش‌بینی می‌شود آمار بیشتر از این باشد و چهار هزار مورد سقط جنین سال گذشته صورت گرفته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 26 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر امیر رشیدی در کارگاه آموزشی سقط جنین با اشاره به اینکه چهار شاخص حیاتی زیرساخت و پایه‌های آمار زیستی است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر چهار هزار نفر چهار مرگ، ۱۴ تولد، ۸.۱ مورد ازدواج و ۲.۱ طلاق صورت می‌گیرد یعنی از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله جمعیت افزود: در استان ۱۰ هزار تولد به ثبت رسیده و اگر بتوانیم "تی. اف. آر" را به ۶۰۰ تولد افزایش دهیم یک دهم تولد را افزایش دادیم که عدد بالایی است و باید آن را از سطح خانه‌های بهداشت افزایش دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر عملیاتی کردن برنامه‌ها برای افزایش جمعیت تاکید و بیان کرد: برای رسیدن به این برنامه نیازمند ارتباط بهتر میان بهورزان و جامعه هدف هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۱۱۵ مورد کاهش تولد نسبت به سال گذشته داشتیم.

رشیدی با اشاره به طرح رویش یا کارانه پلکانی تصریح کرد: رقمی به خانه‌های بهداشت که نسبت به سال گذشته افزایش تولد داشتند اختصاص داده شد که این رقم در میان ۳۴۰ خانه بهداشت و پایگاه سلامت تقسیم شود تا سبب ایجاد انگیزه در میان بهورزان باشیم.

پیش بینی ۴۰۰۰ سقط جنین در کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به تعداد سقط‌های جنین ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ سقط جنین در سامانه سیب ثبت شده که پیش‌بینی می‌شود آمار بیشتر از این باشد و چهار هزار مورد سقط جنین سال گذشته صورت گرفته باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت زنان نابارور استان عنوان کرد: جمعیت زنان نابارور استان ۲۰ هزار نفر است که اگر دو هزار مورد آن‌ها درمان شود هدف‌گذاری افزایش ۶۰۰ تولد محقق می‌شود.

رشیدی تاکید کرد: ۲۰ درصد درمان‌های ناباروری منجر به نتیجه می‌رسد.

وی مشاوره ناباروری، مشاوره حین ازدواج، ازدواج به موقع می‌تواند در افزایش باروری نقش داشته باشد، اظهارکرد: تا امروز در زمینه افزایش جمعیت موفقیتی حاصل نشده چرا که به برگزاری جلسات بسنده کردیم و میدانی کار انجام نگرفت.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای جوانی جمعیت و افزایش باروری نیازمند عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه حوانی جمعیت هستیم.

این کارگاه آموزشی به همت واحد مدیریت بهداشت و خانواده و مدرس، دکتر فاصله گودرزی متخصص زنان و زایمان، کارشناسان این واحد تخصصی در سالن اجلاس مرکز بهداشت استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار